לוגו אתר

פעילות גיבוש לפורים – קריזיקה פעילות הומור,השתטות וצחוק

פעילות גיבוש לפורים

פעילות גיבוש לפורים זהירות אפשר להתפוצץ מצחוק. – מסיבת פורים לעובדים שלא תרצו לפספס.
סדנת צחוק השתטות והומור משעשעת בטרוף. מיוחדת לפורים עד לא ידע. מזמינה את המשתתפים לאתגר מרתק של לוותר על לעשות חשבון לאחרים. הפעילות מורכבת מאין סוף משימות ומשחקי אימפרוביזציה היוצרים מצבים קומיים בסגנון הנונסנס מצחיקים בטרוף. ככל שאווירה מתחממת והופכת להיות חופשיה ומשוחררת יותר כך המשתתפים חווים חוויה מיוחדת ונדירה של צחוקים פתיחות וקתרזיס משעשע ומדליק.
הפעילות מגבשת בעוצמה שלא תאומן ותורמת לתחושה של הקלה שחרור וזרימה.

אלון שפריר – מנחה עם ותק של למעלה מעשרים וחמש שנה-מוכר על ידי עשרות אלפי אנשים מארגונים וחברות מהמובילות במשק שחוו את הפעילויות שלו .אלון ליצן רפואי- עם יכולת נדירה לקלוט אנשים ברגע ולאפשר גם לכבדים ביותר לזרום ולהשתחרר. אלון איש קורע ומצחיק, מתבלן בתוך הפעילות מסרים עם עומק אשר מאפשרים למשתתפים לעשות שינוי בתפיסת עולמם ולצאת עם תובנות לחיים שמחים וזורמים יותר.

לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

קצת על פורים

פורים הוא החג היהודי בו מציינים יהודים את ההצלה מרדיפות באימפריה הפרסית העתיקה. על פי מגילת אסתר בתורה, העם היהודי בעיר שושן אוים על ידי הנבל המן, ראש ממשלה שמשכנע את המלך אחשוורוש להרוג את כל היהודים (מפני שמרדכי היהודי סירב להשתחוות להמן). . המן מטיל גורל (ומכאן שמו של החג) כדי לקבוע את התאריך שבו יבצע את תוכניתו: י"ג באדר. בסופו של דבר, היהודים ניצלים על ידי המלכה הגיבורה אסתר, אחייניתו של מרדכי (ובתו המאומצת), שנישאה לאחשורוש (לאחר שגירש את אשתו הראשונה והמרדנית ושתי). כאשר אחשוורוש מגלה שאשתו אסתר יהודייה, הוא מחליט לבטל את גזירת המן, ובמקום שהיהודים ייהרגו, נהרגים במקום המן, בניו ואויבים נוספים.

איך חוגגים את פורים?

"קומיקא" – התרחשות הצחוק הגדולה, פעילות גיבוש לפורים
"קומיקא" – התרחשות הצחוק הגדולה

פורים הוא החג הקשה ביותר בלוח השנה היהודי והוא חל ב-14 ביום של חודש אדר. קיום החג מתחיל בהתלבשות: יש אנשים שבוחרים להתלבש כדמויות מסיפור פורים, ואחרים מתלבשים בתחפושות שאינן קשורות לפורים. המצווה היא להאזין לסיפור פורים המושמע ממגילת אסתר ולשמוע כל מילה. נהוג להשמיע רעש חזק עם רעשן, בכל פעם שמוזכר שמו של המן, כדי למלא את חובת מחיקת שמו של המן. חלק מהחג כולל גם מתן מתנות או צדקה לעניים, הנקראות מתנות לאביונים. מסורת מהנה בחג היא לערוך פעילות גיבוש לפורים, או סדנת צחוק אשר מעוברת בצורה הומוריסטית או סתם מערכון מצחיק בכל נושא.

איזה סוגי מאכלים אוכלים בפורים?

משלוח מנות הן מתנות של אוכל, פינוקים ודברים טובים שאנשים שולחים לחברים ובני משפחה בפורים. בנוסף יש מסורת לערוך סעודת פורים, במוצאי החג. שתיית אלכוהול היא חלק מחגיגת חג פורים – למעשה, הדרישה בתלמוד מרחיקה לכת עד כדי מורה שיש להשתכר עד כדי כך שלא ניתן להבחין בין הביטויים ערור המן ("ארור המן"). וברוך מרדכי ("ברוך מרדכי"). מזונות מסורתיים כוללים אוזני המן, עוגיה משולשת מלאה בדרך כלל בטעמים שונים של ריבה או מילוי פרג, שאמור לייצג את אוזני המן או את הכובע בעל שלוש הפינות שלו. . מזון נוסף בצורת משולש שנהוג לאכול הם קרפלך, כופתאות קטנות הממולאות בדרך כלל בבשר, פירה או מילויים אחרים. מאכלים מסורתיים נוספים הם מנות עשויות שעועית, תזכורת למה שאסתר אכלה בארמון המלך כדי להימנע מאכילת מאכלים לא כשרים.

מתי חוגגים את פורים

בלוח העברי חוגגים את פורים בי"ד באדר, יום לאחר שיצאו היהודים מנצחים מול המן הרשע. אולם שושן פורים נחגג ב-15 באדר מכיוון שהלחימה שם נמשכה יומיים. חלק מהיהודים מקיימים גם את תענית אסתר, המתקיים מהבוקר עד רדת החשכה.

הידעתם שבלוח השנה היהודי יש שנים מעוברות? לוח שנה עתיק זה עוקב אחר מחזור של 19 שנים. יש שבע שנים מעוברות בתוך כל מחזור, שכל אחת מהן מכילה חודש נוסף אחד (המתרחש בפברואר-מרץ). בשנים מעוברות יהודיות, החודשיים ידועים כאדר א' (החודש המעובר "הנוסף") ואדר ב'. פורים נחגג באדר ב', ובמהלך אדר א' נחגג חג "מיני" המכונה פורים קטן.

משחקי גיבוש לפורים

משחק #1 מי אמר?

המשחק די דומה למשחק המוכר ״סיימון אומר״, רק עם טוויסט קטן, אנחנו נשתמש בשמות של הנבל והגיבור מהמגילה.

  • ברגע שנגיד מרדכי אמר להרים ידיים: כולם צריכים להרים ידיים
  • אם נגיד המן אמר להרים ידיים: אסור לנו לבצע שום פעולה או פעולה הפוכה.

משחק #2 המן התלוי

משחק אהוב עם טוויסט לפורים – אתם תולים את המן על העץ שלו!
חייב להשתמש במילים הקשורות לפורים כמו משלוח מנות, אוזן המן, רעשנים ומגילה. מומלץ להכין מילים בכרטיסיות לבחירת המשתתפים.

משחק #3 הרעשן הנעלם

אדם אחד עומד מחוץ לחדר והקבוצה מסתירה את הרעשן. המתנדב חוזר פנימה ומתיישב באמצע החדר. הקבוצה מספרת בתורות את סיפור פורים, ועוצרת כשהם מזכירים את השם המן. בשלב זה על המתנדב לחפש את הרעשן תוך כדי לקיחת רמזים מהקבוצה; שירה חזקה כשהוא/הוא ליד הרעשן.

משחק #4 משלוח מנות
פעילות גיבוש לפורים מהנה וכיפית, מי לא אוהב לקבל משלוח מנות, את הפעילות הזו נעשה בדיוק כמו בבית הספר, מבקש מכול המשתתפים להביא משלוח מנות קטן עם כמה פריטים ניקח את השמות של כולם, נכניס לכובע וכל זוג שיוצר יחליף ביניהם את המשלוח מנות.

אהבתם? שתפו עם חברים
לחצו על התמונות למבחר שלנו
חיפוש
פעילות מיוחדת לפורים
מה עברנו בסדנא

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

סדנאות נוספות
עלון מאיץ השמחה

מאיץ השמחה – joy booster עם אלון שפריר.

מוכר בתוכניות גפ"ן מוכר לפעילות בקרנות השוטרים. ספק מורשה במשרד הביטחון. שמחה זה עניין רציני  – חוויה משחררת בטרוף ותובנות מדהימות לחיים ולעבודה. גיבוש צוות

לוקיישנים מגניבים בכל הארץ

יום כיף בתל אביב או ערב גיבוש בזכרון יעקב, פעילות גיבוש בים המלח או יום גיבוש לעובדים בצפון, ערב גיבוש באולם ממוזג במלון בוטיק יוקרתי

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button