לוגו אתר

פעילות גיבוש לצוות קטן – ערב גיבוש לצוות עובדים

ערב גיבוש לצוות קטן

במידה ואתם מחפשים פעילות גיבוש לצוות קטן? רעיונות או סדנאות גיבוש לעובדים אשר משלבים אטרקציות וחיבור, אני שמח לבשר לכם שהגעתם למקום הנכון.

ערבי גיבוש יכולים להיות פעילות מהנה ושוברת שגרה שיש בה כדי לרענן את הקשר היומיומי השגור שלנו עם האנשים שאנחנו עובדים איתם. מאד בקלות הם גם יכולים להיות נטל שמשתתפים בחוסר חשק רק כדי לצאת ידי חובה. איך תמנעו מזה? פשוט מאד, עליכם לדאוג שמי שמתכנן ומעביר את ערב הגיבוש הוא מישהו מנוסה שראה כבר קבוצות בחייו והתנסה באופן מעמיק.

לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

רעיונות לערב גיבוש לצוות עובדים

איש מקצוע  רציני המנוסה בפעילות שכזו, יידע להביא לידי ביטוי את הערכים והמטרות שעומדים לנגד עיניכם ( מטרות הארגון למשל ) כאשר אתם מזמינים שירות כזה. טיפ נוסף ומהותי הוא עריכת פעילות גיבוש בקבוצות קטנות. ערב גיבוש לצוות קטן הוא אפקטיבי בהרבה מאשר ערב גיבוש עבור קבוצה גדולה או ענקית. כך שאם יש לכם צוות קטן, מצוין, ואם יש לכם צוות גדול, מומלץ לחלק את הצוות לקבוצות קטנות יותר כדי להגביר את האפקטיביות של הפעילות. ישנם פתרונות רבים ויצירתיים שיאפשרו לכם לערוך פעילות לכמה צוותים קטנים שהם חלק מצוות גדול. איש מקצוע שמומחה בתחום, כדוגמת אלון שפריר, יידע לחלץ ממכם את צרכיכם ולתפור לכם מענה שמותאם אליהם במיוחד.

פעילות גיבוש לצוות קטן היא בהגדרה אינטימית ופתוחה יותר. תחשבו על פעילויות שהשתתפתן בהן שהתחילו ממעגל גדול של כמה עשרות אנשים למשל. זה נדיר שאנשים ירגישו בנוח להשתתף להביך את עצמם, ולהיחשף מול כל כך הרבה אנשים. ואלו שכן אוהבים להיחשף? עד שרשות הדיבור תגיע אליהם ברוב המקרים כבר יאבדו את הקשב או העניין. לעומת זאת, חישבו על פעילות אחרת שעשיתם בקבוצה קטנה שבה הפעילות החלה ממעגל קטן. אוטומטית יש תחושה יותר אינטימית ואקסקלוסיבית. משהו במפגש עם קבוצה קטנה מאפשר להיפתח ולהיות פגיעים יותר בקלות.

אנחנו חיים בתקופה של שפע של רעיונות ואפשרויות. לפעמים מרוב אפשרויות קשה להתמקד ולהחליט אבל כשזה מגיע לביצוע פעילות לערב צוות, זה פשוט מאד. רוב המקומות "ישקיעו" בלהביא סלב שהנוכחות שלו בארגון תייצר רושם של נדיבות כלפי העובדים והשקעה בהם. אבל לאמיתו של עניין, השקעה אמיתית בערב גיבוש היא כזו שבאמת תגבש את הצוות. אם נשב ביחד לצפות בסטנד אפ, נהנה מאד כל אחד בנפרד אבל ספק כמה זה יתרום בצורה מעשית לתפקוד בצוות.

יום גיבוש לצוות קטן

משחק גיבוש 1 – שתי אמיתות שקר אחד

המשחק הזה נהדר אם אתה מחפש שאלות לשבירת קרח או אם אתה רק רוצה שהצוות שלך יתחבר. פנטסטי לבניית מערכות יחסים ופעילות מהנה. מה שיפה בשתי אמיתות ושקר הוא שאתה לא צריך שום חומרים והוא לגמרי בחינם! זה נותן לעובד שלך את ההזדמנות לדבר על החיים האישיים שלו עם שאר חברי הצוות, וסביר להניח שישבור את הקרח.

המטרה של פעילות בניית צוות מהירה זו היא לגרום למשתתפים לשבת יחד בקבוצה. לאחר מכן יקום אדם אחד ויגיד שלוש הצהרות. שניים מהם נכונים ואחד מהם הוא שקר. לאחר מכן הצוות צריך לעבוד יחד ולדון מה לדעתם הוא השקר.

זה רעיון נהדר לגרום לצוות לדבר והוא גם הזדמנות טובה לספר לחברי הצוות שלך קצת על עצמך שהם לעולם לא היו מנחשים! הקדשת זמן לדבר על חייך האישיים במשרד תוביל לפרודוקטיביות רבה יותר ולמקום עבודה שמח.

משחק גיבוש 2 – אל תפילו את הביצה

מחפשים משהו קצת מבולגן? ובכן, אז טיפת ביצה בטוח תהיה התשובה שלך. משחק בניית צוות מהיר זה הוא פעילות קלאסית וכולל שיתוף פעולה, פתרון בעיות ויצירתיות.

הרעיון של המשחק הוא לגרום לצוות שלך לעבוד יחד כדי לעצב ולבנות מנשא ביצים שיכול לשמור על ביצה לא מבושלת שלמה כשנזרקת מבניין בן 2-4 קומות. אם יש לך קבוצה גדולה, פיצול הקבוצה לשתי קבוצות גם מוסיף קצת כיף תחרותי.

ניתן לשמור על תקציב זול יחסית, כאשר החומרים העיקריים המסופקים הם קשיות, סרט, גומיות, בלונים, עיתונים ומקלות ארטיק מעץ. פעילות גיבוש צוות זו נמשכת בדרך כלל בסביבות 1.5 – 2 שעות.

משחק גיבוש 3 – ציור על עיוור סדנת גיבוש לצוות קטן

משחק חיבור צוות זה הוא הטוב ביותר לתקשורת. המשחק נשמע פשוט מספיק אבל הוא מאוד יעיל. זה מעודד את העובדים שלך לעבוד כצוות והוא רעיון מוביל. זה מושלם עבור תרגילי בניית צוות עבור קבוצות קטנות מכיוון שהוא מצריך מכם לשתף פעולה בצוותים של 2 וניתן להשלים אותו תוך 15 דקות.

המשחק פשוט. שבו גב אל גב עם בן הזוג. לאחד מכם נותנים תמונה של חפץ ואילו לשני מקבלים פיסת נייר ועיפרון. העובד שמחזיק בתמונה צריך לתאר את החפץ לבן זוגו מבלי לציין ישירות מהי התמונה.

יש להשתמש במילים תיאוריות שאינן קשורות לתמונה. לדוגמה, התמונה הייתה של זוג משקפיים, אתה יכול להתחיל באמירה 'צייר שני עיגולים בגודל שווה אחד ליד השני, במרחק של סנטימטר ביניהם'.

האדם המצייר יעשה את הפרשנויות שלו והתוצאה הסופית היא לראות אם שני חברים יכולים לתקשר יחד ביעילות (שלא לדבר על כיף ומצחיק).

משחק גיבוש 4 – חדר בריחה

חדרי בריחה הפכו לשיגעון עצום בשנים האחרונות. הם סופר מהנים, מאתגרים ומאלצים אותך לתקשר ולעבוד יחד. התרגיל המושלם לבניית צוות. לא משנה היכן אתה גר, תוכל למצוא חדר בריחה בעיר שלך או לידך.

ההרפתקה מתחילה כאשר אתה ננעל בחדר (לעיתים קרובות עם נושא די מדהים). לאחר מכן הצוות שלך צריך לעבוד יחד כדי למצוא רמזים, חידות וקודים כדי להשלים את המשימה בתוך שעה.

יש כל כך הרבה משימות זמינות; לדוגמה, נושא משנות ה-20 שבו אתה צריך למצוא את השרטוטים, לתקן חללית על מאדים כדי להגיע הביתה או לצאת מהכלא. פעילות גיבוש צוות מהירה זו בהחלט שווה את ההשקעה והיא יום נהדר לצוות.

טיפ למורים שבנינו: ניתן לבצע גם חדרי בריחה כאשר אנחנו רוצים לעשות משחקי גיבוש בכיתה ביחד עם התלמידים שלנו, כמובן זה דורש מאיתנו יצירתיות אבל זה שווה לגמרי, המורים שכרגע מרימים גבה ואומרים מה איתנו אז כן זו פעילות גיבוש למורים מעולה גם, רק במקום הכיתה השתמשו בחדר המורים.

משחק גיבוש 5 – שמרו על הבלונים

זהו משחק פשוט אך מהנה לשחק במשרד ביום שישי אחר הצהריים משעמם. זה ירים את מצב הרוח של כולם וזו דרך מצוינת לשלב פעילות גופנית קלה ביום של כולם. זה משחק שכל העובדים שלך יאהבו וכל מה שאתה צריך זה כמה בלונים צבעוניים.

משחק בניית צוות זה נהדר ביום שטוף שמש מכיוון שהוא נועד לשחק בחוץ. חלקו את הצוות שלכם לצוותים וגרמו להם לפוצץ פי שלושה מכמות הבלונים מאשר יש בכל צוות (וודאו שלכל צוות יש בלונים צבעוניים משלה).

מטרת המשחק קלה; ודא שאף אחד מהבלונים לא נוגע ברצפה. אם בלון נוגע ברצפה, הצוות בחוץ. המשחק הזה נועד לעודד תחרות קלילה והוא דרך נפלאה לשחרר קצת קיטור. זה יאפשר לחברים לעבודה שלך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק וילמד שיעורים חשובים כיצד לטפל בבעיות של לקוחות.

משחקי IDT
משחקי IDT

משחק גיבוש 6 – שדה מוקשים

 זוהי עוד פעילות של בניית צוות המיועדת לשחק בחוץ. תזדקק לציוד מסויים בשביל זה, כולל מספר כיסויי עיניים וחפצי כף יד שונים.

משחק בניית צוות חיצוני זה מושלם לשחק בחניון המשרדי. הנח את החפצים שאספת לאורך החניון. החפצים יכולים להיות פריטים כגון קונוסים, בקבוקים, כיסאות וכו'. בחר זוג, כאשר אחד מהם צריך ללבוש את כיסוי העיניים.

השחקן השני חייב להוביל את חברו לקבוצה מצד אחד של החניון לצד השני, מבלי לדרוך על אף אחד מהחפצים. אתה רשאי להשתמש רק בהוראות מילוליות. משחק זה נהדר לבניית אמון, תקשורת והקשבה יעילה.

ערב גיבוש לצוות קטן יתרונות

תרגילי גיבוש של צוות חשובים במשרד מכיוון שהם בונים אמון, מפחיתים עימותים ועוזרים לשמור על מעורבותם של העובדים ועוזרת להם להתמקד. אחד הגורמים המרכזיים לכל עסק מצליח הוא עובדים שמעורבים.

למעשה, צוותים עם עובדים מאוד מעורבים מרוויחים פי 2 מההכנסה השנתית נטו של חברות עם רמות מעורבות נמוכות יותר.

משחקי בניית צוות יכולים גם לעודד חברויות בתוך מקום העבודה. מחקרים הראו שחבר טוב בעבודה יכול להגביר את רמת המעורבות שלו בשיעור של עד 50%. אז בפעם הבאה שאתה תוהה אם פעילויות בניית צוות שוות את ההשקעה שלך, זה התשובה היא – כן.

הנה הרשימה האולטימטיבית שלנו של פעילויות ורעיונות מהירים לבניית צוות…

  1. שיתופי פעולה לאורך זמן – במהלך הסדנאות וערבי גיבוש המשתתפים נדרשים לשתף פעולה ביניהם, רוב הפעיליות לרוב יהיו מוגבלות בזמן ולכן התקשורת חייבת להיות גבוהה מאוד, הדבר דורש שילוב כוחות כדי לעמוד במשימות הנדרשות, הקשרים בין המשתתפים לרוב יעלו במהלך הפעילות בה הם נאלצים לדבר אחד עם השני ולעבוד ביחד, זה מייצר יחסים חברתיים טובים בונה קשרים חדשים ורצון לבהמשך שיתופי פעולה עתידיים.
  2. תקשורת בין אישית – כפי שציינו מקודם, במהלך המשימות אתם חיביים לתקשר אחד עם השני ולהבין בדיוק למה כל משתתף מתכוון, השיח בין המשתתפים בונה את התקשורת הבין אישית שלכם, היום כשאנחנו מגיעים למקום העבודה אנחנו יודעים שיש הירככיה ברורה בנינו לבין המנהלים לבין שאר העובדים, סיטואציה זו גורמת לנו לפעמים לא להביא את עצמנו לידי ביטוי, ברגע שאנחנו עושים פעילויות גיבוש זה מאפשר לנו לבטא את עצמנו ולהיתפס שונה בעיני מנהלים ועובדים אחרים בחברה.
  3. שיפור היחס לארגון – את ימי הגיבוש לרוב החברה או הארגון עושים עבור העובדים, חברות רבות מבינות שהלחץ היום יומי על העובדים מדי פעם מצריך הפוגה, לכן החברה יוזמת פעילויות גיבוש לצוותים קטנים וגדולים כאחד, ימי הגיבוש האלו עושים טוב ושמח לעובדים מה שמאפשר להם להסתכל על החברה שלהם בצורה שונה ורואיה להערכה, סדנאות אלו גם רותמים את העובדים לאותם חברות הם מרגישים שרואים אותם ודואגים להם מה שמשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

אני מציע לכם להצטרף אליי למסע של העמקה, חוויה, צחוק מתגלגל והנאה מובטחת. תוכלו לראות דוגמאות לפעילויות שלי כאן. אני כאן בשבילכם כדי לחשוב ביחד, להגות את ערב הגיבוש המושלם עבור הצוות הקטן שלכם וכמובן להוציא לפועל על הצד המקצועי ביותר. התקשרו אלי ותנו לי להפיח את הקסם שלי בצוות שלכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
חיפוש

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

ניווט מהיר

תפריט מסעדת הצל – בנים

תפריט לצהריים את הארוחה נפתח בפוקאצ'ה לצד שמן זית ובלסמי טחינה “ הר ברכה “ סלט עלים ירוקים חציל “מדורה” טחינה, סילאן ושקדים קלויים פלפלים

ארוחת צהרים כשרה ומעולה בגושן

תפריט צהריים 1 גושן  מבחר מנות ראשונות (ללא הגבלה-עד קבלת המנות העיקריות)  כבדי עוף-צלויים על פירות מקורמלים. לליפאפ כנפיים בציפוי פנקו עם רוטב פורט אנטי

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

ערבי גיבוש וסדנאות עוצמתיות ומקוריות, מלאו פרטים להתרשמות ושיחת ייעוץ :)

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button