לוגו אתר

פעילות גיבוש לנוער

פעילות מאושרת גפ״ן משרד החינוך

לגיבוש לנוער להפחתת מיקרי אלימות והתנהגויות מסוכנות, שיימינג וחרמות ולקידום ויצירת אקלים מיטבי בבית הספר.

פעילות גיבוש לנוער

פעילות גיבוש לנוער הן דרכים מהנות וקלות לעזור להם (וגם למבוגרים!) ללמוד ולתרגל כיצד להעביר את המחשבות והרעיונות שלהם, לפתח מערכות יחסים ולבנות עבודת צוות ואמון.

פעילויות גיבוש צוות אלו יכולות להיות חשובות לאין ערוך, כי היכולת לעבוד ביעילות בצוות היא הכרחי עבור מקום העבודה של המאה ה-21.

הנה רשימה של ארבע פעילויות לבניית צוות כדי לעזור לבני נוער לפתח את הכישורים החברתיים שלהם, ללמד אותם את החשיבות של עבודת צוות ולספק הזדמנות לחלוק את נקודות המבט שלהם.

תוכניות מאושרות גפ״ן משרד החינוך

תוכניות מאושרות לגפן גיבוש צוותי, גיבוש בכיתה, גיבוש מורים - תוכניות ליצירת אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר.

לצחוק ולפרגן מכל הלב (גיבוש אפקטיבי כיתתי )

תקציר התוכנית: שעתיים משעשעות ומצחיקות בסגנון תוכנית הטלוויזיה "של מי השורה הזו " בו נשתחרר ונצבור כוחות חדשים ונפרגן איש לרעהו בדרך מקורית וייחודית ונצא מלאי מוטיבציה וחוסן פנימי ונחבור איש לרעהו בעוצמה גדולה. משחקי הומור ותקשורת היתוליים, זהירות אפשר להתפוצץ מצחוק. ההפעלה מזמינה להיפגש ברצף של מצבים קומיים תוך חוויה של שחרור ענק וחופש פנימי וחיצוני. משחקי הומור ושובבות בהם נרשה לעצמנו לרגע לצחוק על עצמנו, נסיר את "מסכות" החשיבות העצמית ונפגוש את עמיתנו וחברינו ממקום פתוח משוחרר וחופשי. הפעילות משלבת משחקי תיאטרון וליצנות. תוצאה: צחוק, שחרור, חופש, רגיעה, גיבוש ענק, בריאות לגוף ולנפש, תקווה ושפה צוותית חדשה ואופטימיות. הפעילות מבוססת על ניסיון רב שנים עם תוכנית רחבה וארוכה בשם "שלום אלימות" – הרמוניה שהפעלתי במשך עשור בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ ומבוססת מחקרים. מתאים לקבוצה של בין – 15-35 משתתפים בסבב.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: גיבוש צוות מתוך העצמת החיובי. השילוב בין הצחוק המשחרר והפירגון יוצר חווית גיבוש עמוקה ונדירה. ממליצה המכירה אותי שנים רבות : שרה ישראלי מנהלת האגף לפיתוח מקצועי בהסתדרות המורים – Saraisra24@gmail.com

המפרגנת - לראות את החיובי אצל האחר (כוח הקסם של המילה הטובה)

תקציר התוכנית: – "המפרגנת" כשעה ורבע עד שעתיים סדנת הדגל הייחודית שלנו מתאים לפעילות גיבוש העצמה לילדים וצוות המורות והמורים ומתאים כפעילות לכל בית הספר וההורים – לגלות את החיובי אצל האחר הפעלה זו מזמינה את המשתתפים לגלות את החיובי אצל חבריהם לכיתה. החיובי העמוק מעבר למראה החיצוני או העשייה או ההכרות מעבר לחולף. בדרך חווייתית מרתקת ומדויקת, שאינה מאפשרת זיופים. בדרך המוציאה את הטוב מכולם גם הסקפטיים תוצאה: העצמת קשרים אישיים, אווירה חיובית, תחושת שייכות, התגברות על שחיקה, תורם לפתרון חילוקי דעות, פותח את הלב, מעצים קשרים אישיים ומפתח תקשורת לבבית.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת קשרים אישיים, אווירה חיובית, תחושת שייכות, התגברות על שחיקה מתח ולחץ. תורם לפתרון חילוקי דעות, פותח את הלב, מעצים קשרים אישיים ממליצה המכירה אותי שנים רבות : שרה ישראלי מנהלת האגף לפיתוח מקצועי בהסתדרות המורים – Saraisra24@gmail.com

משחקי השמחה - The joy games
(מאיץ שמחה לחוסן פנימי גיבוש צוות ויצירת אקלים מיטבי )

תקציר התוכנית: לימוד, תרגול והפנמה של מעגלים פשוטים ויעילים ליצירה והעמקה של האקלים המיטבי בכיתה ובכלל בית הספר : מבוסס על ניסיון רב שנים בהנחיה של עשרות בתי ספר וסדנאות לצוות החינוכי וכלל התלמידים ומעגלי ההורים. התוכנית "הרמוניה" – בפיתוחי והנחייתי זכתה בפרס מצילה של המשרד לביטחון פנים על העצמת הרמוניה והפחתת אלימות ונמצאה יעילה בעקבות סקר שנעשה במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המעגלים: 1. מעגל ביטוי חופשי וביטוי רגשי לגיטימי 2. מעגל הקשבה ותקשורת לבבית 3. מעגל צחוק ותנועה. 4. מעגל פירגון וחברות 5. מעגל הצלחות וניצחונות 6. מעגל חוזקות וחולשות. 7. מעגל תשומת לב והתבוננות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת האקלים המיטבי באמצעות כלים פשוטים, יעילים וקלים ליישום והפחתת מקרי אלימות .

שבעה מעגלים אפקטיביים לביסוס אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר
(כלים אפקטיביים ופשוטים ליצירת אקלים מיטבי)

תקציר התוכנית: לימוד, תרגול והפנמה של מעגלים פשוטים ויעילים ליצירה והעמקה של האקלים המיטבי בכיתה ובכלל בית הספר : מבוסס על ניסיון רב שנים בהנחיה של עשרות בתי ספר וסדנאות לצוות החינוכי וכלל התלמידים ומעגלי ההורים. התוכנית "הרמוניה" – בפיתוחי והנחייתי זכתה בפרס מצילה של המשרד לביטחון פנים על העצמת הרמוניה והפחתת אלימות ונמצאה יעילה בעקבות סקר שנעשה במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המעגלים: 1. מעגל ביטוי חופשי וביטוי רגשי לגיטימי 2. מעגל הקשבה ותקשורת לבבית 3. מעגל צחוק ותנועה. 4. מעגל פירגון וחברות 5. מעגל הצלחות וניצחונות 6. מעגל חוזקות וחולשות. 7. מעגל תשומת לב והתבוננות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת האקלים המיטבי באמצעות כלים פשוטים, יעילים וקלים ליישום והפחתת מקרי אלימות .

4 פעילות גיבוש לנוער שאתם חייבים לנסות עכשיו – בהנחיה עצמית

היחודיות שלנו היא לתת דגש על גיבוש מתוך העצמת החיובי, העמקת התקשורת החיובית, פרגון, צחוק והומור תוך דגש על ראיה וכבוד לאחר.

1 – ציד תמונות

בפעילות זו, לקבוצות קטנות (בסביבות 4 חברים) יש מגבלת זמן (למשל שעה) לצלם חפצים או מצבים שונים. על מנת לשחק, כל קבוצה צריכה להחזיק לפחות מצלמה אחת או סמארטפון וצ'ק ליסט של הפריטים שהיא צריכה לצלם.

ניתן לארגן את הפעילות הזו כתחרות בין קבוצות שבה כל פריט שווה כמות מסוימת של נקודות, עם נקודות בונוס על יצירתיות ומקוריות. חשוב להפוך את הצ'ק ליסט למהנה ככל האפשר ולכלול משימות קלות ומאתגרות כאחד.

אלה יכולים לכלול נקודות ציון שונות בשכונה, בעלי חיים, השתקפות קבוצתית במים, אוכל יוצא דופן, משהו קפוא, תמונה שבה אתה נראה כאילו אתה טס וכו'. אם אתה רוצה לעודד יצירתיות, תוכל להשתמש במשימות לא ספציפיות – צלם תמונה של "משהו ירוק" – "משהו שאתה אוהב" – "משהו שמתחיל באות מסויימת" או "משהו מצחיק" כדי לתת לקבוצות יותר חופש להתבטא.

אנשים רבים שיתפו רשימות משלהם באינטרנט, כך שתוכל להשתמש בהן כהשראה ליצירת משימות משלך.

פעילות זו פועלת בצורה הטובה ביותר כאשר חברי כל קבוצה נשארים יחד. אם אתה רוצה לתרגל עבודת צוות, שיתוף פעולה וקבלת החלטות, אולי תחליט לאפשר לחברי הצוות לחלק את המשימות ביניהם או לצמצם את מגבלת הזמן כדי להפוך את הדברים למאתגרים יותר.

עם זאת, הפעילות עלולה להיות מלחיצה ופחות מהנה. "כלל השהייה ביחד" הוא הדרך המועדפת ללכת, מכיוון שככל שהקבוצה עובדת על הפעילות יחד במקום שהמשתתפים מסתובבים לבד, מתפתחת הלכידות והכישורים החברתיים משתפרים.

כשנגמר הזמן, כל קבוצה מציגה את התמונות שלה ונבחר הזוכה (הקבוצה עם הניקוד הגבוה ביותר).

2 – פחד בתוך כובע

פעילות זו יכולה להועיל למתבגרים מכיוון שהם מקבלים הזדמנות לשמוע דעות שונות לגבי בעיה אישית ספציפית או פחד שיש להם. מידע שנרכש יכול להיות בעל ערך רב מכיוון שבני נוער חשים לעתים קרובות בושה או פחד לבקש עזרה מחבריהם. בנוסף, על ידי השתתפות בפעילות זו, חברי הקבוצה מבינים שלכולם יש פחדים דומים וזה מקדם אחדות ואמון.

לפני תחילת פעילות זו, על מנחה הקבוצה להקפיד על מתן טון אכפתי ורציני. הצג את נושא הפחד, הסביר שכולם חווים כמה דאגות או פחדים מכל מיני דברים, ושדרך טובה להילחם בפחדים האלה היא להכיר בהם בגלוי.

לאחר מכן, כל אחד רושם את הפחדים האישיים שלו באופן פרטי על דף, אותו הוא שם בכובע. על מנת להקל על בני הנוער לנסח את הפחדים שלהם, אתה יכול להשתמש במשפטים לא גמורים כמו – "אני הכי מפחד ש…" או "הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לי יהיה…"

כאשר כל הפחדים מונחים בכובע, כל אחד בתורו מוציא פתק. (זה לא נעשה בו-זמנית מכיוון שחברי הקבוצה עשויים להתמקד רק בפחד שהם שלפו מהכובע.)

לאחר קריאת התוכן, הקורא הראשון מתאר את הבנתו על הפחד של הכותב. אם הקורא לא מפרט מספיק, על מנחה הקבוצה לשאול שאלה אחת או שתיים מבלי להביע דעה בנושא, אלא אם הקורא לא מבין את מה שנכתב.

בהתאם לגודל הקבוצה, המנחה יכול ליזום דיון עם שאר הקבוצה מיד לאחר שהקורא הראשון יסביר את הבנתו לגבי הפחד (בין אם הוא מסכים עם הקורא או לא, מה דעתו והאם הוא חוו משהו דומה ), אחרי שלכולם הייתה הזדמנות להיות קוראים. על המנחה להקל על תקשורת בתוך הקבוצה, תוך התחשבות שמטרות פעילות זו הן הפחתת פחד וגילוי אמפתיה והבנה.

3 – מרכיבים פאזל

הגדרת פעילות זו היא פשוטה. מחלקים פאזל גדול ומחלקים אותו למספר חלקים עבור כל קבוצה. הקפידו לחלק את הפאזל בצורה שכל קבוצה תוכל להרכיב את החלק שלה במלואו.

על המנחה להציג את הפעילות הזו בצורה הבאה – "מטרת התרגיל הזה היא שכל צוות מרכיב את הפאזל במהירות האפשרית באמצעות החלקים שסופקו לו. ולא לתת הנחיות נוספות". בדרך זו, קבוצות יחשבו שהן מתחרות זו בזו לפני שהבינו שהדרך היחידה להשלים את הפאזל כולו היא עבודה משותפת.

זוהי פעילות נהדרת לילדים ולמתבגרים צעירים יותר שבה הם לומדים שרוח תחרותית יכולה לסכן שיתוף פעולה ועבודת צוות.

לאחר השלמת הפאזל, המנחה יכול להוביל דיון סביב העובדה שרוב העבודות בעולם המודרני דורשות שיתוף פעולה ועבודת צוות, או באופן רחב יותר, שבני אדם בחברה חייבים לעבוד יחד כדי לשרוד ולהתקדם.

דבר נוסף שצריך לדון בו הוא האסטרטגיה שכל קבוצה נקטה במהלך ההרכבה של המדור שלה – האם היו מנהיגים, האם כולם עבדו בנפרד, האם הם חילקו משימות (למשל מיינו את החלקים הכחולים, מצאו את החלקים הקצויים), ואיך עבדו כל הדברים הללו משפיעים על יעילותם ושביעות הרצון שלהם מהפעילות.

פעילות גיבוש זו מתאימה גם למורים שרוצים שהתלמידים ישתתפו במשחקי גיבוש בכיתה, לקחת קצת הפסקה משגרת הלימודים האינטנסבית ולתת לילדים ערך נוסף.

ארגון משחקי גיבוש לילדים בבית הספר

הפעלה חווייתית ערכית המשלבת כייף ומשמעות מבוססת מחקרים שתחשוף ותגלה לכל משתתף ומשתתפת את סודות הפעלת בית המרקחת הפנימי ותאפשר למשתתפים להזרים את ארבעת הורמוני השמחה במו ידיהם…ולצאת עם התרוממות רוח ענקית שמחת חיים, חיבור וגיבוש, שחרור, דיצה, עליצות, חופש פנימי ותובנות מפתיעות לחיים מלאי שמחה. עם אלון שפריר וותק של 30 שנה בהנחיה סוחף ומשעשע מתחבר בקלות לכולם עם ידע עשיר ומעניק תובנות לחיים.

4 – מה ההבדל

כדי להתחיל בפעילות זו עליך לחלק את הקבוצה לשתי צוותים. לאחר מכן, בקש מכל צוות ליצור קו כך שכל אדם יעמוד מול מישהו בקבוצה הנגדית. תן לצוותים קצת זמן (למשל 15 שניות) לשנן כמה שיותר על המראה של הקבוצה השנייה. לאחר מכן, בקש מקבוצה אחת להפנות את הגב או לצאת מהחדר כך שלקבוצה היריבה יהיה מספיק זמן לשנות את המראה שלהם.

כל אדם צריך לשנות מספר קבוע של דברים לגבי המראה שלו. כל שינוי מותר, הכלל היחיד הוא שהשינויים חייבים להיות גלויים. כשהצוות השני חוזר (או מסתובב), הם צריכים למצוא כמה שיותר הבדלים. ברגע שזה נעשה, הצוותים מחליפים תפקידים.

יש לפחות שתי דרכים לקבוע את הצוות המנצח. דרך אחת היא לקבוע מגבלת זמן – המנצח הוא הצוות שמצא יותר הבדלים במהלך פרק הזמן המוגבל.

דרך נוספת היא להסיר את מגבלת הזמן ולראות איזה צוות מבחין בכל ההבדלים מהר יותר. אם צוות לא יכול להבחין בשינויים מסוימים, אתה יכול להוסיף זמן (לדוגמה 20 שניות) לזמן הכולל שלהם עבור כל שינוי שהם לא הצליחו למצוא.

פעילות זו מצוינת לשיפור המיקוד והזיכרון, אך היא דורשת גם עבודת צוות ותקשורת. צוות המשקיפים יכול ליצור אסטרטגיה (יש להציע זאת במפורש לקבוצות לאחר משחק סיבוב או שניים) שבה כל אדם מנסה לזכור כמה שיותר מידע על האדם שנמצא ממש מולו ואדם אחד או שניים ליד אותו אדם. חברי הצוות בצוות ה"נצפה" צריכים לעבוד יחד כדי להפוך את השינויים במראה קשים להבחין עבור הצוות השני.

אהבתם? שתפו עם חברים

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

ניווט מהיר

ארוחת צהרים כשרה ומעולה בגושן

תפריט צהריים 1 גושן  מבחר מנות ראשונות (ללא הגבלה-עד קבלת המנות העיקריות)  כבדי עוף-צלויים על פירות מקורמלים. לליפאפ כנפיים בציפוי פנקו עם רוטב פורט אנטי

דר שקשוקה ארוחות טעימות יפואיות

ארוחת צהרים מטעמי יפו המופלאים דר שקשוקה: כשרה. סלטים ללא הגבלה :מבחר סלטים טריפוליטאים: סלט ירקות טרי ומיוחד חתוך במקום .חומוס. מנה ראשונה ללא הגבלה

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button