לוגו אתר

12 משחקי גיבוש בכיתה סופר מהנים ומשעשעים

משחקי גיבוש בכיתה

12 משחקי גיבוש בכיתה שאתם פשוט חייבים להכיר ולנסות – אחת המטרות העיקריות של החינוך היא לספק לילדים דרכים חדשות, טובות יותר ויצירתיות יותר להצליח בעולם האמיתי – חיוניות במיוחד בסביבה תחרותית יותר מאי פעם.

בעוד שבתי ספר מספקים בניית מיומנויות פנטסטית בכל דבר בתכנית הלימודים, ממתמטיקה ועד מדעים, היסטוריה ועד אמנות, יש הרבה דברים שמורים יכולים לעשות מעבר לספרי הלימוד כדי להכין את התלמידים לחינוכם ולחייהם העתידיים.

מורים לא שכחנו אתכם, במידה ואתם רוצים גם פעילות גיבוש עבורכם – לחצו כאן.

ארגון משחקי גיבוש לילדים בבית הספר

הפעלה חווייתית ערכית המשלבת כייף ומשמעות מבוססת מחקרים שתחשוף ותגלה לכל משתתף ומשתתפת את סודות הפעלת בית המרקחת הפנימי ותאפשר למשתתפים להזרים את ארבעת הורמוני השמחה במו ידיהם…ולצאת עם התרוממות רוח ענקית שמחת חיים, חיבור וגיבוש, שחרור, דיצה, עליצות, חופש פנימי ותובנות מפתיעות לחיים מלאי שמחה. עם אלון שפריר וותק של 30 שנה בהנחיה סוחף ומשעשע מתחבר בקלות לכולם עם ידע עשיר ומעניק תובנות לחיים.

12 משחקי גיבוש בכיתה שהתלמידים יואהבו

אז אילו מיומנויות חיוניות לתלמיד המודרני? מעבר ללימוד היסודות בלבד, הכרת הדרכים הטובות ביותר להסתדר עם התלמידים הנוספים ולשתף פעולה בקבוצות הן מיומנויות חיוניות עבור כל ילד. מיומנויות אלו אינן נלמדות באמצעות פוסטרים או שינון מידע – במקום זאת, יש לרכוש אותן באמצעות סביבת למידה פעילה המטפחת התפתחות זו.

באמצעות תרגול ומעורבות, התלמידים יכולים בקרוב לפתח ולהפגין מיומנות בשיתוף פעולה ותקשורת. משחקי בניית צוות הם הדרך האידיאלית ליישם אסטרטגיה זו בכיתה, ומציעים לתלמידים הזדמנות ללמוד באמצעות משחק תפקידים ופתרון בעיות. פעילויות אלו מהנות, חינוכיות ומרגשות, מציעות לילדים דרך חדשה ללמוד מיומנות נחוצה. בואו נקפוץ ישירות לרשימה שלנו של: 12 משחקי גיבוש בכיתה.

1 – שדה מוקשים

משחק בניית צוות קלאסי ומוכר, שדה מוקשים מציג את המושג אמון כמו גם בהקשר למשחק שלו. מסלול מכשולים מסודר לתלמידים, אשר לאחר מכן מחולקים לצוותים בודדים כדי להשלים את האתגר.

לאחר הסדרת צוותים, נבחר תלמיד אחד או מתנדב מכל אחד לכיסוי עיניים ולנווט ב"שדה המוקשים" שנוצר. תלמידים אחרים בקבוצה שלהם ינסו להדריך אותם באמצעות הוראות. למשחק מאתגר יותר, אתה יכול להגביל את ההוראות שלהם למילים או ביטויים ספציפיים.

2 – התעלומה שלי

מי לא אוהב תעלומה טובה? המשחק הזה מבוסס על הרעיון של תלמידים לעבוד בשיתוף פעולה כדי לפתור תעלומה של העיצוב שלך. ניתן לתת לכל אחד רמז אחד ממוספר לתלמידים, ומשם עליהם לעבוד יחד כדי לשלב את הרמזים שלהם ולפתור את המקרה.

המסתורין של הדובון החסר, או היעלמותו של קמע, היא הדרך המושלמת לשלב תעלומה בכיתה. באמצעות תקשורת, התלמידים יכולים לפתור את המקרה באופן אורגני, ואפילו לעבוד כקבוצה כדי לפתור בעיות לאחר שהם עוברים מאזור אחד למשנהו, תוך חשיפת רמזים לאורך הדרך.

3 – פשוט אמיתי

פעילויות אלו, פתוחות ואידיאליות ללמידה מבוססת-בעיות, מביאות תקשורת לעולם האמיתי על-ידי הקונטקסטואליהן עם בעיות או בעיות ממשיות בבית ספר או קהילה. הגדרת מגבלת זמן וגבולות אחרים יכולה להוסיף סיבוך נוסף להפעלה מתקדמת יותר.

התלמידים מתבקשים לזהות ולאחר מכן לפתור בעיה בשיתוף פעולה בהתבסס על אירועים או בעיות מהחיים האמיתיים. התפקיד שלך הוא להחליט על נושא, ולאפשר לתלמידים לעבוד בקבוצות או בצוותים כדי לפתור את הבעיה לאורך זמן.

4 – משיכת קרב

מגרש משחקים קלאסי שניתן להפוך בקלות לפעילות ספורטיבית, משיכת קרב 4 כיוונית היא דרך זולה ופשוטה לפתח את כישורי העבודה בצוות של התלמידים שלך. הוספת מימד נוסף למשחק סטנדרטי דורשת עוד יותר משחק הוגן ועבודה משותפת.

הגדר משחק 4 כיווני על ידי קשירת חבלים כדי לאפשר לשלוש עד ארבע קבוצות לשחק בו זמנית. לאחר מכן צוותים יכולים לבחור לעבוד כיחידות בודדות, או לעבוד בשיתוף פעולה, כדי לסלק קבוצות אחרות מהמשחק. משעשע וקל, המשחק הזה יכול לרוץ על פני מספר הפעלות, מהסיבובים הראשונים ועד הגמר.

5 – צא מזה

משחק שכולל יותר חשיבה והתבוננות פנימית כקבוצה משחק את התרחיש הגרוע ביותר. בפעילות זו, התלמידים צריכים לעבוד בשיתוף פעולה כדי לפתור בעיות מסובכת או אפילו מסכנות חיים.

  • דוגמאות מצוינות לתרחיש הגרוע ביותר יכולות לכלול:
  • להיות תקוע בים
  • ללכת לאיבוד על אי בודד
  • להיות מבודד על הר

בכל תרחיש, התלמידים חייבים לעבוד יחד כדי להבטיח שהם 'שורדים' או יפתרו את המצב המדומיין. זה יכול להיות באמצעות עשרה פריטים שהם יכולים לקחת איתם, או מחשבה על הדרך הטובה ביותר לבטיחות. פעילות זו גם מעודדת הצבעה כצוות כדי להבטיח הסכמה כוללת בתוך קבוצה.

6 – לא להעיר את הדרקון

משחק בניית צוות אידיאלי עבור תלמידים צעירים יותר, משימה זו מעודדת ילדים לעבוד יחד בשקט כדי לעמוד בדרישה ספציפית, מבלי להעיר את הדרקון. לאחר שהם השלימו את התנאי, ניתן להעיר את הדרקון על ידי צעקת 'בו'. אם התלמידים סיימו את המשימה שלהם בהצלחה, הם יביסו את הדרקון.

דוגמאות למשימות יכולות להיות:

  • עומדים בתור לפי סדר גובה
  • מחזיק ידיים במעגל מסביב ל'דרקון'
  • עובדים יחד כדי ליצור נשק כדי להביס את הדרקון

7 – אם תבנה את זה…

משחק גיבוש בכיתה גמיש וקל לשימוש לבניית צוות, שיטה זו של שיתוף פעולה מעודדת ילדים לעבוד בצוותים כדי לבנות או ליצור משהו. היבט האתגר של תרגיל זה עוזר לכל צוות של תלמידים לדחוף את עצמו הלאה כקבוצה.

פעילות זו היא לא רק בחירה מצוינת מנקודת מבט של פיתוח. זה גם מציע דרך דינמית ליישם בניית צוות, שכן ניתן להשתמש באתגרי בנייה מספר פעמים עם כמה שינויים לאתגר.

דוגמאות לחומרים ואתגרים יכולות לכלול:

  • בניית הטירה הגדולה ביותר מקרטון
  • יצירת הגשר היציב ביותר ממנקי צינורות
  • יצירת המגדל הגבוה ביותר ממרשמלו וקיסמים
  • המשחק הזה כרוך בתקשורת ובפתרון בעיות, והוא מועדף בקרב תלמידים, ודרך קלה לשלב גיבוש צוות בכיתה.
ארגון משחקי גיבוש לילדים בבית הספר

הפעלה חווייתית ערכית המשלבת כייף ומשמעות מבוססת מחקרים שתחשוף ותגלה לכל משתתף ומשתתפת את סודות הפעלת בית המרקחת הפנימי ותאפשר למשתתפים להזרים את ארבעת הורמוני השמחה במו ידיהם…ולצאת עם התרוממות רוח ענקית שמחת חיים, חיבור וגיבוש, שחרור, דיצה, עליצות, חופש פנימי ותובנות מפתיעות לחיים מלאי שמחה. עם אלון שפריר וותק של 30 שנה בהנחיה סוחף ומשעשע מתחבר בקלות לכולם עם ידע עשיר ומעניק תובנות לחיים.

8 – זום

משחק שיתופי קלאסי ואהוב לכיתה, זום הוכח מזמן כפופולרי כפתרון לתרגילי בניית צוות. כדי לשחק, התלמידים יושבים במעגל. כל תלמיד מקבל תמונה ייחודית של חיה, חפץ או כל דבר אחר כדי להשתתף במשחק.

ברגע שלכולם יש את התמונה שלו, המורה יכול להתחיל את המשחק על ידי הצגת סיפור. הסיפור הזה צריך לשלב את התמונה שהוקצתה. מנקודה זו, התלמיד הבא יכול להמשיך בסיפור, כולל תמונה משלו. עם הזמן, הסיפור יהפוך מורכב ומעורב יותר – כאשר כל תלמיד ישחק את חלקו האישי ביצירתו. משחק זה אידיאלי לקידום תקשורת, כמו גם שיתוף פעולה יצירתי.

9 – הבלש

משחק פופולרי שדורש כישורי תקשורת ושיתוף פעולה מצוינים, בלש, תלמיד אחד נבחר להיות הבלש ויוצא מהחדר. אז תלמיד אחר הופך למנהיג, וכל שאר התלמידים חייבים לעקוב אחר פעילותם; בין אם זה להקיש בצד של הראש שלהם, להרים או כל דבר אחר.

לאחר מכן על הבלש לנסות להבין מיהו מנהיג הקבוצה, עם שלוש הזדמנויות לנחש נכון. לאחר שהמשחק ניצח או הפסיד, נבחר בלש ומנהיג חדש. פעילות זו מחייבת את התלמידים לשתף פעולה באופן לא מילולי כדי 'להטעות' את הבלש.

10 – שמור על הביצה

קצת מבולגן, פעילות גיבוש צוות זו מושלמת לילדים גדולים יותר המסוגלים לציית להנחיות הבטיחות המעורבות. ילדים מוכנסים לצוותים ואז מתבקשים למצוא דרך 'להציל' את הביצה אם היא יורדת מגובה מסוים.

עידוד פתרון בעיות ושיתוף פעולה יצירתי, התלמידים יצטרכו לעבוד יחד כדי לתכנן את הפתרון הטוב ביותר כדי למנוע מהביצה להיסדק. זה יכול להיות כל דבר, החל מדרך לספק נחיתה רכה, ועד לעבוד על משהו שיאט את נפילתה של הביצה. יצירתיות היא המפתח.

11 – משחקי גיבוש בכיתה: כבוש את השטח

משחק של אסטרטגיה ועבודת צוות, פעילות זו מבקשת מהתלמידים לעבוד יחד כדי לכבוש מרחב מתכווץ לאט. לאורך זמן, התלמידים חייבים לנסות לתמרן כדי להבטיח שכולם עדיין יכולים להשתלב בתחום הנתון. מיומנות בפתרון בעיות, התלמידים מעודדים להיות יצירתיים ככל האפשר כדי להבטיח שכולם מתאימים.

ניתן ליצור את הגבול הדמיוני הזה עם חבל, שמיכות או אפילו ברזנט, בעוד שמשהו כמו קונוסים קטנים של תנועה מספק מרחב מתכוונן יותר. בשילוב עבודת צוות כמו גם פתרון בעיות, התלמידים יצטרכו לעבוד יחד כדי להגיע לפתרון הטוב ביותר האפשרי ולכי הרבה מקום שנחסך.

12 – המטרה זהב

קונספט דומה למשחק בנייה, Go for Gold כולל צוותים של תלמידים שפועלים לקראת מטרה משותפת אחת, עם גישה חופשית לכל החומר שהם רוצים להשתמש בהם. על ידי אי הגבלת הקבוצות, התלמידים מעודדים להיות יצירתיים יותר.

פרויקט לדוגמה לפעילות מסוג זה יהיה העברת גולה מנקודה A לנקודה B, תוך שימוש בחומרים וכוח הכבידה שסופקו. זה מציע לתלמידים הזדמנות לפתרון בעיות, תקשורת ושיתוף פעולה יצירתי.

לילדים בגיל בית הספר, יש יותר מה ללמוד מאשר רק מה שאתה יכול למצוא בספרי לימוד. משחקי גיבוש בכיתה אלו לבניית צוות מספקות מיומנויות תקשורת חיוניות ופתרון בעיות; חובה לעזור לילדים להצליח.

אהבתם? שתפו עם חברים
חיפוש

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

ניווט מהיר

תפריט מסעדת הצל – בנים

תפריט לצהריים את הארוחה נפתח בפוקאצ'ה לצד שמן זית ובלסמי טחינה “ הר ברכה “ סלט עלים ירוקים חציל “מדורה” טחינה, סילאן ושקדים קלויים פלפלים

ארוחת צהרים כשרה ומעולה בגושן

תפריט צהריים 1 גושן  מבחר מנות ראשונות (ללא הגבלה-עד קבלת המנות העיקריות)  כבדי עוף-צלויים על פירות מקורמלים. לליפאפ כנפיים בציפוי פנקו עם רוטב פורט אנטי

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button