לוגו אתר

7 פעילות גיבוש לקבוצות ספורט לנוער

פעילויות מאושרות גפ״ן

לגיבוש צוות חדר המורים ולכלל הכיתות והפחתת מיקרי אלימות והתנהגויות מסוכנות ולקידום ויצירת אקלים מיטבי בבית הספר.

פעילות גיבוש ספורט

מדוע פעילות גיבוש ספורט היא חשובה בספורט קבוצתי? לעיתים קרובות מזלזלים בחשיבות של בניית תחושת ביחד ואחדות. עבור ילדים שהכישורים החברתיים שלהם עדיין בשלב התפתחותי רגיש, ללמד אותם את הערך של הרמוניה וסולידריות צוותית יכול להיות המפתח להגדלת סביבת צוות נוער בריאה שכולם נהנים ממנה – הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פעילויות ותרגילים לבניית צוות.

קשה לבחור פעילויות בניית צוות מהנות, מרתקות ובעלות ההשפעה. אבל כאן, ריכזנו מספר אפשרויות כך שיתאימו לספורט ולקבוצת השחקנים בקבוצה שלך.

לפני שמתחילים פעילות גיבוש בספורט חשוב לדעת

פעילויות בניית צוות נועדו לעשות בדיוק את זה, אז אתה צריך לזהות בדיוק איך הצוות שלך מקיים אינטראקציה כרגע ולבחור תרגילים שיכולים לשפר את כל נקודות התורפה.

שאל את עצמך:

  • באיזו רמה הקבוצה שלך נמצאת.
  • האם כולם מכירים אחד את השני מבית הספר ובכיתה וככאלה הם כבר קבוצה מלוכדת?
  • האם אנשים אלו מתחומים שונים ולא מכירים אחד את השני ברמה בסיסית?
  • האם הם זקוקים לחיזוק המורל לאחר כמה הפסדים?

לאחר שהחלטתם על נקודת התחלה, תוכלו לבנות היבטים מסוימים לתוך הפעילויות על מנת לחזק את הקשר הזה.

לדוגמה, אם חברי הצוות שלך אפילו לא מודעים לשמות של האחר, אז כנראה שהכי טוב לשלב את הרמה הבסיסית של היכרות זה עם זה בתרגיל שלך. עבור קבוצות ששם מערכת היחסים היא קרובה, זה עשוי להיות רק מקרה של חיזוק למה שכבר יש להם במערכת היחסים.

ממה להיזהר

כפי שיגיד לך כל מבוגר שעבד בסביבות צוות במקום העבודה, ימי גיבוש צוות יכולים להיות משעממים ובלתי יעילים עד מאוד. למרבה המזל, לילדים לא תהיה רמה אינסטינקטיבית כזו של ציניות לפני שהפעילות בכלל תתחיל – אבל הם ישעממו בקלות.

אז כיף זה שם המשחק. למרות שקל יותר לומר מאשר לעשות, הבטחת הפעילות מהנה תמקסם את ההשפעה החיובית על החברים בקבוצה מכיוון שהם מוכנים יותר להיות מעורבים. בהתחשב בכך שתשלבו את זה בפעילות ספורטיבית, כנראה שגם עדיף לערב פעילות גופנית או תנועה בדרך כלשהי.

סוגיה פוטנציאלית נוספת היא רמת התחרותיות שבה חלק מהפעילויות הללו עשויות להתקיים. ילדים יכולים לפעמים להיסחף קצת, ואתה לא רוצה שהפעילויות האלה יצרו פער בין החברים.

תוכניות מאושרות גפ״ן משרד החינוך

תוכניות מאושרות לגפן גיבוש צוותי, גיבוש בכיתה, גיבוש מורים - תוכניות ליצירת אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר.

לצחוק ולפרגן מכל הלב (גיבוש אפקטיבי כיתתי )

תקציר התוכנית: שעתיים משעשעות ומצחיקות בסגנון תוכנית הטלוויזיה "של מי השורה הזו " בו נשתחרר ונצבור כוחות חדשים ונפרגן איש לרעהו בדרך מקורית וייחודית ונצא מלאי מוטיבציה וחוסן פנימי ונחבור איש לרעהו בעוצמה גדולה. משחקי הומור ותקשורת היתוליים, זהירות אפשר להתפוצץ מצחוק. ההפעלה מזמינה להיפגש ברצף של מצבים קומיים תוך חוויה של שחרור ענק וחופש פנימי וחיצוני. משחקי הומור ושובבות בהם נרשה לעצמנו לרגע לצחוק על עצמנו, נסיר את "מסכות" החשיבות העצמית ונפגוש את עמיתנו וחברינו ממקום פתוח משוחרר וחופשי. הפעילות משלבת משחקי תיאטרון וליצנות. תוצאה: צחוק, שחרור, חופש, רגיעה, גיבוש ענק, בריאות לגוף ולנפש, תקווה ושפה צוותית חדשה ואופטימיות. הפעילות מבוססת על ניסיון רב שנים עם תוכנית רחבה וארוכה בשם "שלום אלימות" – הרמוניה שהפעלתי במשך עשור בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ ומבוססת מחקרים. מתאים לקבוצה של בין – 15-35 משתתפים בסבב.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: גיבוש צוות מתוך העצמת החיובי. השילוב בין הצחוק המשחרר והפירגון יוצר חווית גיבוש עמוקה ונדירה. ממליצה המכירה אותי שנים רבות : שרה ישראלי מנהלת האגף לפיתוח מקצועי בהסתדרות המורים – Saraisra24@gmail.com

המפרגנת - לראות את החיובי אצל האחר (כוח הקסם של המילה הטובה)

תקציר התוכנית: – "המפרגנת" כשעה ורבע עד שעתיים סדנת הדגל הייחודית שלנו מתאים לפעילות גיבוש העצמה לילדים וצוות המורות והמורים ומתאים כפעילות לכל בית הספר וההורים – לגלות את החיובי אצל האחר הפעלה זו מזמינה את המשתתפים לגלות את החיובי אצל חבריהם לכיתה. החיובי העמוק מעבר למראה החיצוני או העשייה או ההכרות מעבר לחולף. בדרך חווייתית מרתקת ומדויקת, שאינה מאפשרת זיופים. בדרך המוציאה את הטוב מכולם גם הסקפטיים תוצאה: העצמת קשרים אישיים, אווירה חיובית, תחושת שייכות, התגברות על שחיקה, תורם לפתרון חילוקי דעות, פותח את הלב, מעצים קשרים אישיים ומפתח תקשורת לבבית.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת קשרים אישיים, אווירה חיובית, תחושת שייכות, התגברות על שחיקה מתח ולחץ. תורם לפתרון חילוקי דעות, פותח את הלב, מעצים קשרים אישיים ממליצה המכירה אותי שנים רבות : שרה ישראלי מנהלת האגף לפיתוח מקצועי בהסתדרות המורים – Saraisra24@gmail.com

משחקי השמחה - The joy games
(מאיץ שמחה לחוסן פנימי גיבוש צוות ויצירת אקלים מיטבי )

תקציר התוכנית: לימוד, תרגול והפנמה של מעגלים פשוטים ויעילים ליצירה והעמקה של האקלים המיטבי בכיתה ובכלל בית הספר : מבוסס על ניסיון רב שנים בהנחיה של עשרות בתי ספר וסדנאות לצוות החינוכי וכלל התלמידים ומעגלי ההורים. התוכנית "הרמוניה" – בפיתוחי והנחייתי זכתה בפרס מצילה של המשרד לביטחון פנים על העצמת הרמוניה והפחתת אלימות ונמצאה יעילה בעקבות סקר שנעשה במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המעגלים: 1. מעגל ביטוי חופשי וביטוי רגשי לגיטימי 2. מעגל הקשבה ותקשורת לבבית 3. מעגל צחוק ותנועה. 4. מעגל פירגון וחברות 5. מעגל הצלחות וניצחונות 6. מעגל חוזקות וחולשות. 7. מעגל תשומת לב והתבוננות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת האקלים המיטבי באמצעות כלים פשוטים, יעילים וקלים ליישום והפחתת מקרי אלימות .

שבעה מעגלים אפקטיביים לביסוס אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר
(כלים אפקטיביים ופשוטים ליצירת אקלים מיטבי)

תקציר התוכנית: לימוד, תרגול והפנמה של מעגלים פשוטים ויעילים ליצירה והעמקה של האקלים המיטבי בכיתה ובכלל בית הספר : מבוסס על ניסיון רב שנים בהנחיה של עשרות בתי ספר וסדנאות לצוות החינוכי וכלל התלמידים ומעגלי ההורים. התוכנית "הרמוניה" – בפיתוחי והנחייתי זכתה בפרס מצילה של המשרד לביטחון פנים על העצמת הרמוניה והפחתת אלימות ונמצאה יעילה בעקבות סקר שנעשה במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המעגלים: 1. מעגל ביטוי חופשי וביטוי רגשי לגיטימי 2. מעגל הקשבה ותקשורת לבבית 3. מעגל צחוק ותנועה. 4. מעגל פירגון וחברות 5. מעגל הצלחות וניצחונות 6. מעגל חוזקות וחולשות. 7. מעגל תשומת לב והתבוננות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת האקלים המיטבי באמצעות כלים פשוטים, יעילים וקלים ליישום והפחתת מקרי אלימות .

7 פעילויות ספורט מהנות תחנות ספורט לילדים

1 – מרוצי שליחים

זוהי פעילות פשוטה, גמישה ומרתקת שניתן להתאים כמעט לכל ספורט.

דוגמה פשוטה אחת עשויה להיות כדורגל, שבו שתי קבוצות צריכות לכדרר לנקודה וממנה מהר ככל האפשר, והקבוצה הראשונה שתגרום לכל השחקנים שלה לעשות זאת מנצחת. זהו משחק פשוט שמציע שינוי מעניין ומביא איתו את כל היתרונות של בניית הצוות שאתה צריך.

בנוסף, זה יכול להתאים גם לכדורסל מחניים כדורעף ועוד.

2 – תפוח אדמה חם

שוב, זהו תרגיל פשוט אך יעיל מבוסס קבוצות שמעמיד קבוצה אחת מול קבוצה אחרת ויכול גם לעזור לפתח מיומנות ספציפית לספורט.

תפיסה עובדת טוב במיוחד עבור המשחק הזה. קבוצות חייבות לעמוד במעגל ולזרוק (או לבעוט/להעביר) את הכדור אחת לשנייה. בכל פעם שהמעבר הושלם, הם הולכים צעד אחד אחורה. ככל שהמעגל גדל, המשחק נעשה קשה יותר. לאחר מספר דקות, המעגל הגדול ביותר מנצח.

זהו משחק קבוצתי תזזיתי שכולל כיף, תחרותיות ומעודד את חברי הצוות לעמוד אחד מאחורי השני.

3 – משיכת חבל

קצת פעילות קלאסית לחיבור צוות, משיכת חבל היא פעילות עיקרית לצוותים המעוניינים לחזק את הסולידריות שלהם. קבוצות יריבות עומדות משני צידי החבל, ועליהן למשוך נגד הקבוצה השנייה עד שקבוצה אחת נמשכה מעבר לנקודה מסוימת.

פעילות גיבוש ספורט מלמדת ומהנה
פעילות גיבוש ספורט מלמדת ומהנה

רק תוודא שאתה מאזן את הקבוצות בצורה נכונה, וודא שקבוצה אחת לא רק תעיף את היריבות. בדרך זו, קבוצות חייבות להשתמש בתקשורת ובטקטיקות כדי לנצח, ולא רק בכוח גס.

4 – טוויסט קרירט

הרמז עשוי להיות בכותרת, אבל טוויסט קריקט יכול להתאים בקלות למספר ענפי ספורט. יש לו מגוון של משחקים, מקריקט זוגות ועד קריקט מתמשך, כולם עם אתגרים וחוקים שונים כדי לשמור על דברים מעניינים לכולם.

קחו למשל את הכדורגל. והחליפו את המחבט והכדור בכדור כדורגל, וקיבלת תמונה שימושית על טוויסט קריקט מהנה ותחרותי.

סוגים אלה של פעילויות נהדרות לפרק סשן ספורט עם משהו חדש, ולגרום לשחקנים להיות מעורבים זה עם זה בפעילות מהירה ומרגשת.

5 – כדור ושמיכה

בטוח שהוא מועדף במיוחד עבור פעילות גיבוש לנוער.

קבוצה מקבלת שמיכה, שכל שחקן עוזר לפרוש אותה כדי ליצור מעין טרמפולינה. צריך לזרוק את הכדור לאמצע השמיכה, קבוצות חייבות להעיף את הכדור מעל רשת הכדורעף (ניתן לאלתר ולהשתמש במוט או בחבל דילוג כמוט מאולתר שהכדור חייב לעבור מעליו), שהקבוצה היריבה חייבת לתפוס אותו עם השְׂמִיכָה.

עם עבודת צוות ותקשורת שהיא חלק הכרחי להצלחה במשחק הזה, זה תרגיל אידיאלי לבניית צוות עבור קבוצות ספורט לנוער.

6 – הקשר האנושי

תרגיל נוסף שמתעסק בתקשורת ועבודת צוות, הקשר האנושי גורם לחברי הצוות לעבוד יחד כדי לפתור בעיה.

כשהקבוצה עומדת במעגל, כל אחד תופס יד. כאשר כל הידיים מחוברות, המעגל צריך להידמות לבלגן אחד גדול של ידיים שצוותים חייבים לפלס את דרכם החוצה מבלי להרפות. פעילות זו בונה פתרון בעיות כצוות, ונשענת על תקשורת בצורה הגיונית ותמציתית.

סדנאות גיבוש לעובדים
סדנאות גיבוש לעובדים

7 – אתגר המשקוף

קלאסיקה מוחלטת לספורט עם כדור, אתגר המשקוף מעלה את רמות התרגשות ומאפשר לחלק מהחברים השקטים יותר בקבוצה שלך להפוך לגיבורים מעצמם.

אתגר המשקוף פשוט מחייב את השחקנים לעמוד במרחק ייעודי ממסגרת השער, ולנסות לבעוט את הכדור אל המשקוף.

זוהי פעילות קשה אך שובת לב עד אין קץ עבור קבוצות כדורגל ורוגבי. בנוסף, כשמישהו אכן פוגע במשקוף, זה ישלח תחושת התרוממות רוח בצוות שלך, שלא ניתן להשוות לשום פעילות אחרת של בניית צוות.

מדוע פעילות הספורט היא חשובה?

כמאמן, התפקיד שלך הוא למזג קבוצה של אנשים שיכולים לנצח על המגרש, כמו גם ליהנות מחברתו של האחר במגרש וגם מחוצה לו. כפי שהמאמנים המצליחים ביותר יגידו לכם לעתים קרובות, קבוצה של אנשים מצטיינים לא בונה קבוצה – אז בניית רוח צוות מחוץ למגרש היא חיונית כדי להביא ניצחון.

קירוב הצוות שלכם מאפשר להם להשקיע בתוצאה משותפת כשהם יוצאים למגרש כקבוצה. בנוסף, כישורים חברתיים נוספים שילדים ילמדו בגיל כה חשוב יישארו איתם לבגרות.

ודבר אחרון האומנם כל הפעילויות שדיברנו עליהן עכשיו הם פעילות גיבוש בחוץ, אך ניתן לבצע עם התלמידים גם מגוון רחב של משחקי גיבוש בכיתה שהן לא פחות ומהנות ומצחיקות בטירוף.

אהבתם? שתפו עם חברים
חיפוש

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

ניווט מהיר

תפריט מסעדת הצל – בנים

תפריט לצהריים את הארוחה נפתח בפוקאצ'ה לצד שמן זית ובלסמי טחינה “ הר ברכה “ סלט עלים ירוקים חציל “מדורה” טחינה, סילאן ושקדים קלויים פלפלים

ארוחת צהרים כשרה ומעולה בגושן

תפריט צהריים 1 גושן  מבחר מנות ראשונות (ללא הגבלה-עד קבלת המנות העיקריות)  כבדי עוף-צלויים על פירות מקורמלים. לליפאפ כנפיים בציפוי פנקו עם רוטב פורט אנטי

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button