לוגו אתר

פעילות גיבוש לילדים

מערכת מאושרת מערכת גפ״ן משרד החינוך

לגיבוש כיתתי ילדים ונוער להפחתת מיקרי אלימות והתנהגויות מסוכנות, שיימינג וחרמות ולקידום ויצירת אקלים מיטבי בבית הספר.

פעילות גיבוש לילדים

פעילות גיבוש לילדים זה דבר נהדר, לא רק שפעילויות אלו מהנות ומרתקות עבור הילדים, הן גם הזדמנות נהדרת ללמוד מיומנויות כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה וחשיבה יצירתית.

פעילויות בניית צוות גם נותנות לילדים את ההזדמנות לבנות מערכות יחסים ביחד ולפתח כישורים חברתיים.

במדריך זה, נסביר את היתרונות של פעילות גיבוש לילדים וניתן טיפים כיצד לספק משחקים קבוצתיים עבורם.

הנה חלק מהדברים שנעבור:

  • כיצד משחקי בניית צוות יכולים להועיל לילדים
  • סוגי פעילויות גיבוש צוותים המתאימות לילדים
  • טיפים להעברת משחקים לילדים
  • בטיחות במהלך פעילויות
  • משחקי חימום טובים לפעילות גיבוש לילדים

היתרנות של פעילות גיבוש לילדים

ילדים מתחת לגיל 12 מלאים עד אפס מקום בסקרנות לגבי העולם וברצון ללמוד. זה הזמן המושלם להציג כישורי חיים חשובים כמו עבודת צוות, חשיבה יצירתית ושיתוף פעולה. בגיל זה, הם עשויים להיות צעירים מכדי לתפוס מושגים כאלה באמצעות למידה תיאורטית ולכן למידה על ידי פרקטיקה היא דרך מצוינת להקנות מיומנויות אלו.

משחקים קבוצתיים לילדים מעולים גם לבניית הערכה עצמית. באמצעות פעילויות כאלה, ילדים לומדים יותר על היכולות שלהם ומתמתחים כדי להשיג יעדים שאולי חשבו שהם בלתי מושגים. הביטחון העצמי שהם צוברים באמצעות סיום מוצלח של משחקי בניית צוות יכול לעבור להיבטים אחרים של חייהם כגון בית ספר, פעילויות חוץ בית ספריות ומשפחה.

יתרון נוסף של פעילויות גיבוש צוות לילדים הוא שהם זוכים לפתח את הכישורים החברתיים שלהם. משחקי בניית צוות בדרך כלל דורשים מהמשתתפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק כדי להגיע לתוצאה הרצויה. ילדים לומדים כיצד לתקשר, לבטא את הרעיונות שלהם ולהתפשר עם אחרים במהלך משחק קבוצתי.

היחודיות שלנו היא לתת דגש על גיבוש מתוך העצמת החיובי, העמקת התקשורת החיובית, פרגון, צחוק והומור תוך דגש על ראיה וכבוד לאחר.

תוכניות מאושרות גפ״ן משרד החינוך

תוכניות מאושרות לגפן גיבוש צוותי, גיבוש בכיתה, גיבוש מורים - תוכניות ליצירת אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר.

לצחוק ולפרגן מכל הלב (גיבוש אפקטיבי כיתתי )

תקציר התוכנית: שעתיים משעשעות ומצחיקות בסגנון תוכנית הטלוויזיה "של מי השורה הזו " בו נשתחרר ונצבור כוחות חדשים ונפרגן איש לרעהו בדרך מקורית וייחודית ונצא מלאי מוטיבציה וחוסן פנימי ונחבור איש לרעהו בעוצמה גדולה. משחקי הומור ותקשורת היתוליים, זהירות אפשר להתפוצץ מצחוק. ההפעלה מזמינה להיפגש ברצף של מצבים קומיים תוך חוויה של שחרור ענק וחופש פנימי וחיצוני. משחקי הומור ושובבות בהם נרשה לעצמנו לרגע לצחוק על עצמנו, נסיר את "מסכות" החשיבות העצמית ונפגוש את עמיתנו וחברינו ממקום פתוח משוחרר וחופשי. הפעילות משלבת משחקי תיאטרון וליצנות. תוצאה: צחוק, שחרור, חופש, רגיעה, גיבוש ענק, בריאות לגוף ולנפש, תקווה ושפה צוותית חדשה ואופטימיות. הפעילות מבוססת על ניסיון רב שנים עם תוכנית רחבה וארוכה בשם "שלום אלימות" – הרמוניה שהפעלתי במשך עשור בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ ומבוססת מחקרים. מתאים לקבוצה של בין – 15-35 משתתפים בסבב.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: גיבוש צוות מתוך העצמת החיובי. השילוב בין הצחוק המשחרר והפירגון יוצר חווית גיבוש עמוקה ונדירה. ממליצה המכירה אותי שנים רבות : שרה ישראלי מנהלת האגף לפיתוח מקצועי בהסתדרות המורים – Saraisra24@gmail.com

המפרגנת - לראות את החיובי אצל האחר (כוח הקסם של המילה הטובה)

תקציר התוכנית: – "המפרגנת" כשעה ורבע עד שעתיים סדנת הדגל הייחודית שלנו מתאים לפעילות גיבוש העצמה לילדים וצוות המורות והמורים ומתאים כפעילות לכל בית הספר וההורים – לגלות את החיובי אצל האחר הפעלה זו מזמינה את המשתתפים לגלות את החיובי אצל חבריהם לכיתה. החיובי העמוק מעבר למראה החיצוני או העשייה או ההכרות מעבר לחולף. בדרך חווייתית מרתקת ומדויקת, שאינה מאפשרת זיופים. בדרך המוציאה את הטוב מכולם גם הסקפטיים תוצאה: העצמת קשרים אישיים, אווירה חיובית, תחושת שייכות, התגברות על שחיקה, תורם לפתרון חילוקי דעות, פותח את הלב, מעצים קשרים אישיים ומפתח תקשורת לבבית.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת קשרים אישיים, אווירה חיובית, תחושת שייכות, התגברות על שחיקה מתח ולחץ. תורם לפתרון חילוקי דעות, פותח את הלב, מעצים קשרים אישיים ממליצה המכירה אותי שנים רבות : שרה ישראלי מנהלת האגף לפיתוח מקצועי בהסתדרות המורים – Saraisra24@gmail.com

משחקי השמחה - The joy games
(מאיץ שמחה לחוסן פנימי גיבוש צוות ויצירת אקלים מיטבי )

תקציר התוכנית: לימוד, תרגול והפנמה של מעגלים פשוטים ויעילים ליצירה והעמקה של האקלים המיטבי בכיתה ובכלל בית הספר : מבוסס על ניסיון רב שנים בהנחיה של עשרות בתי ספר וסדנאות לצוות החינוכי וכלל התלמידים ומעגלי ההורים. התוכנית "הרמוניה" – בפיתוחי והנחייתי זכתה בפרס מצילה של המשרד לביטחון פנים על העצמת הרמוניה והפחתת אלימות ונמצאה יעילה בעקבות סקר שנעשה במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המעגלים: 1. מעגל ביטוי חופשי וביטוי רגשי לגיטימי 2. מעגל הקשבה ותקשורת לבבית 3. מעגל צחוק ותנועה. 4. מעגל פירגון וחברות 5. מעגל הצלחות וניצחונות 6. מעגל חוזקות וחולשות. 7. מעגל תשומת לב והתבוננות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת האקלים המיטבי באמצעות כלים פשוטים, יעילים וקלים ליישום והפחתת מקרי אלימות .

שבעה מעגלים אפקטיביים לביסוס אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר
(כלים אפקטיביים ופשוטים ליצירת אקלים מיטבי)

תקציר התוכנית: לימוד, תרגול והפנמה של מעגלים פשוטים ויעילים ליצירה והעמקה של האקלים המיטבי בכיתה ובכלל בית הספר : מבוסס על ניסיון רב שנים בהנחיה של עשרות בתי ספר וסדנאות לצוות החינוכי וכלל התלמידים ומעגלי ההורים. התוכנית "הרמוניה" – בפיתוחי והנחייתי זכתה בפרס מצילה של המשרד לביטחון פנים על העצמת הרמוניה והפחתת אלימות ונמצאה יעילה בעקבות סקר שנעשה במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. המעגלים: 1. מעגל ביטוי חופשי וביטוי רגשי לגיטימי 2. מעגל הקשבה ותקשורת לבבית 3. מעגל צחוק ותנועה. 4. מעגל פירגון וחברות 5. מעגל הצלחות וניצחונות 6. מעגל חוזקות וחולשות. 7. מעגל תשומת לב והתבוננות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: העצמת האקלים המיטבי באמצעות כלים פשוטים, יעילים וקלים ליישום והפחתת מקרי אלימות .

סוגי פעילויות גיבוש המתאימות לילדים

כשמדובר בפעילויות בניית צוות לילדים, ישנם שני קריטריונים מרכזיים: פשוט ומהנה. שמור את המשחקים המורכבים יותר לפעילות גיבוש לנוער או לפעילות חברתית למבוגרים שהן יותר מתאימות לפעילויות אתגריות שיכולות להוציא אותם מאזור הנוחות שלהם.

למה משחקי אלו צריכים להיות פשוטים ומהנים? לילדים מתחת לגיל 12 יש טווח קשב קצר בהרבה בהשוואה לילדים גדולים יותר, ולכן חשוב לשמור עליהם מעורבים במהלך הפעילות.

שימוש במשחק קבוצתי מהנה שומר אותם ממוקדים ומצמצם את האפשרות שהם יאבדו עניין ופשוט יסרבו להשתתף. בגלל גילם הצעיר, חשוב שהפעילות והמטרה הסופית שלה יהיו קלים להבנה.

משחקי קבוצה פשוטים ומהנים לילדים עדיין יכולים לספק חווית למידה נהדרת. ללמידה חווייתית יש השפעה עצומה על ילדים שכן הם לומדים בצורה יעילה יותר באמצעות הפעלת החושים שלהם, ואינטראקציה עם אחרים ועם סביבתם.

הנה 5 סוגים של פעילויות גיבוש צוות שמתאימות היטב לילדים:

  1. תִקשׁוֹרֶת
    משחקי בניית צוותים המעודדים תקשורת בין חברים לצוות נותנים לילדים את ההזדמנות לאסוף טכניקות תקשורת וללמוד כיצד לשתף טוב יותר את הרעיונות שלהם עם שאר החברים.
  2. עבודת צוות
    משחקים קבוצתיים מלמדים ילדים כיצד לשתף פעולה אחד עם השני. הם לומדים כיצד לכבד את נקודת המבט של האחר, לקיים אינטראקציה בצורה חיובית ולעבוד יחד למען מטרה משותפת.
  3. בניית אמון
    זה מאפשר לילדים ללמוד מיומנויות בין אישיות. זה גם עוזר להם לבנות מערכות יחסים עם חברים ומאפשר להם להתחבר טוב יותר אחד עם השני באמצעות חוויה משותפת.
  4. פעילות הומור וצחוק – ההומור והצחוק ממיס התנגדויות ומרכך את האגו ומאפשר לילדים להתחבר ולהתגבש ממקום קליל ומשחקי.
  5. הכוח של המילה הטובה – חשיבות ראיית החיובי ופרגון הדדי יוצר אקלים מיטבי כיתתי וממתן וממעיט שיימינג וחרמות על ילדים בכיתה.

טיפים להעברת פעילויות קבוצתיות לבניית צוות לילדים

ניהול קבוצה של ילדים אנרגטים יכולה להיות מאתגרת! האתגר הייחודי של פעילויות גיבוש לילדים הוא שצריך קודם כל להשיג את תשומת הלב והעניין שלהם. ילדים בדרך כלל די נרגשים מהאפשרות לשחק משחק או לבצע פעילות גופנית מהנה. אבל לפני שהם יכולים להתחיל את המשחק, הם צריכים קודם כל להקשיב להוראות.

ייתכן שתצטרך להשתמש בטכניקות ניהול בכיתה כדי למשוך את תשומת הלב של הקבוצה. (אם אתה מורה, סביר להניח שהטיפים האלה כבר נמצאים בארסנל שלך!) השתמש בטון דיבור רגיל כשאתה פונה לקבוצת ילדים; הרמת הקול יכולה לעיתים קרובות לגרום להם להעלות גם את עוצמת הקול וזה יכול להוביל לכאוס! במקום זאת, השתמשו במחוות ובתקשורת לא מילולית כדי למשוך את תשומת לבם ולהוריד את רמת הרעש שלהם.

שמור על מצב הרוח של הפעילות קלה ומהנה. ילדים בדרך כלל אינם מגיבים טוב בסביבות רציניות או מתוחות, לכן אנו ממליצים לשחק את היבט 'המשחק' של הפעילות ולמקד את תשומת לבם בהשגת תוצאה מוצלחת.

אל תימנע מלבקר את הפעילות בסוף. שאלו שאלות שמעודדות את הילדים להרהר בחוויה שלהם ובמה שלמדו. ילדים הם לעתים קרובות יותר חכמים ובעלי תובנות ממה שאנו חושבים. בקש מהם לבטא את המחשבות והרגשות שלהם לגבי איך המשחק התנהל וזה יחזק את הלמידה שלהם.

בטיחות במהלך פעילויות גיבוש לילדים

בטיחות היא עניין מרכזי במהלך משחקים לילדים. ככזה, ייתכן שתזדקק לאנשי צוות נוספים שישמרו עליהם, במיוחד עבור כל פעילות פיזית. הקפידו לבצע הערכת סיכונים נכונה של המקום שבחרת ובדקו שאזור הפעילות נקי מכל מה שעלול להפריע לפעולה או לפגוע במשתתפים.

משחקי גיבוש לילדים להנחיה עצמית מורה

לילדים יש מאגר בלתי מוגבל של אנרגיה ולכן משחקים קבוצתיים עובדים איתם בצורה הטובה ביותר. ברשימה למטה יש שילוב של פעילויות חימום ומשחקי בניית צוות שהם פשוטים, מרתקים ומהנים מאוד לצעירים.

משחקי הגיבוש הללו ניתן לבצע גם בחלל סגור לדוגמא פעילות גיבוש בכיתה או בחוץ תחת כיפת השמיים מה שנקרא פעילות ODT.

1 – מצא את הצבע

גודל קבוצה: מינימום 6

איך משחקים: על המשתתפים למצוא פריט בחדר התואם לצבע המסוים שנקרא על ידי המנחה ולגעת בפריט (זה לא יכול להיות על אדם אחר או על עצמם). המשחק הופך מעניין יותר כאשר המנחה קורא צבעים או דפוסים יוצאי דופן

למה זה נהדר לילדים: המשחק המהנה הזה יפעיל את היצירתיות של הילדים וכישורי פתרון בעיות.

2 – ענקים, קוסמים וגמדים

גודל קבוצה: מינימום 10

איך משחקים: פעילות זו היא גרסה גדולה יותר של סאבןלע, ​​נייר, מספריים בשילוב עם תגים. כל צוות מחליט על הפעולה שלו לסיבוב ונפגש באמצע שם יבצע את הפעולה בפקודת המנחה. הקבוצה המפסידה צריכה לרוץ חזרה לאזור הבטוח שלה מבלי להיות מתויגת על ידי הקבוצה השנייה.

למה זה נהדר לילדים: העצמת משחק ילדים נפוץ לפעילות קבוצתית מכפילה את גורם הכיף בזמן שהם גם לומדים כיצד לתקשר עם חברי הצוות שלהם.

3 – רמזורים

גודל קבוצה: מינימום 8

איך משחקים: באמצעות פקודות רמזור (ירוק אומר 'ריצה', אדום אומר 'עצירה, צהוב אומר 'להסתובב'), על הקבוצה לבצע את הפקודות של המנחה. כל מי שעושה את הפעולה הלא נכונה יצא מהמשחק. ניתן להגביר את הקושי של המשחק על ידי המנחה באמצעות פקודות אחרות כדי 'לבלבל' את המשתתפים.

למה זה נהדר לילדים: פעילות זו היא דרך מהנה להניע את הקבוצה.

4 – סירת הצלה

גודל קבוצה: מינימום 10

איך משחקים: הקבוצה צריכה להגיב מהר ככל האפשר לפקודות שקורא המנחה. האחרון שיגיב יצא מהמשחק.

למה זה נהדר לילדים: פעילות זו מושלמת כדי לרתום את האנרגיה של הילדים ולגרום להם להשתתף.

5 – חלקי חילוף

גודל קבוצה: מינימום 10

איך משחקים: הקבוצה תסתובב כרגיל עד שהמנחה יקרא איבר ומספר בגוף (לדוגמה, 3 ברכיים). על המשתתפים להגיב ולמצוא משתתפים אחרים כדי שימלאו את הפקודה. חזור כמה פעמים לפי הצורך, והפקודה האחרונה צריכה להיות מספר המשתתפים הרצוי בכל צוות.

למה זה נהדר לילדים: זה משחק מהנה שמעודד עבודת צוות וכישורי הקשבה טובים יותר.

6 – קטגוריות

גודל קבוצה: מינימום 10

איך משחקים: המנחה קורא לקטגוריות, והמשתתפים צריכים לסדר את עצמם לפי הקטגוריה הזו.

למה זה נהדר לילדים: זוהי דרך מהנה וקלה לילדים להכיר אחד את השני טוב יותר והיא עוזרת לעודד תקשורת טובה.

7 – כרישים

גודל קבוצה: מינימום 12

איך משחקים: ציין מספר עיגולים שישמשו כ"אזורים בטוחים". המטרה היא לגרום למשתתפים להסתובב באזורים הלא בטוחים, כאשר המנחה קורא 'כריש!', עליהם למצוא אזור בטוח כדי להימנע מאכילתם על ידי 'הכריש' (המנחה רודף אחריו באמירת 'כריש!'). ככל שהמשחק ממשיך, צמצם את מספר האזורים הבטוחים כך שהם יצטרכו לעבוד יחד כדי לשמור על הבטיחות של כולם.

למה זה נהדר לילדים: המשחק הזה הוא וריאציה של תג המאפשרת לילדים ללמוד עבודת צוות. כאשר יש פחות מעגלים, הם גם לומדים על אמון מכיוון שהם עוזרים לשמור אחד על השני בתוך האזורים הבטוחים.

8 – נחשים

גודל קבוצה: מינימום 12

איך משחקים: מתחילים את הפעילות בזוגות. המטרה היא לגרום למשתתפים לשכב על הרצפה על הבטן, כשאחד מהם אוחז בקרסוליים של בן הזוג. המטרה היא לנוע כמו נחש מבלי לעזוב את הקרסוליים של בן הזוג. ניתן להגביר את קושי הפעילות על ידי הוספת אנשים נוספים לכל 'נחש'.

למה זה נהדר לילדים: מה יכול להיות כיף יותר לילדים מאשר לזחול על הרצפה? המשחק הזה גם מעודד אותם לעבוד ביחד.

להנחיה מקצועית ואפקטיבית מוזמנים להזמין את אלון וצוותו השאירו פרטים ללא התחייבות

אהבתם? שתפו עם חברים
חיפוש

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

ניווט מהיר

תפריט מסעדת הצל – בנים

תפריט לצהריים את הארוחה נפתח בפוקאצ'ה לצד שמן זית ובלסמי טחינה “ הר ברכה “ סלט עלים ירוקים חציל “מדורה” טחינה, סילאן ושקדים קלויים פלפלים

ארוחת צהרים כשרה ומעולה בגושן

תפריט צהריים 1 גושן  מבחר מנות ראשונות (ללא הגבלה-עד קבלת המנות העיקריות)  כבדי עוף-צלויים על פירות מקורמלים. לליפאפ כנפיים בציפוי פנקו עם רוטב פורט אנטי

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button