לוגו אתר

אטרקציות ופעילות גיבוש לפסח לעובדים

פעילויות גיבוש לפסח לעובדים

בפוסט זה תוכלו למצוא מגוון אטרקציות ופעילות גיבוש לפסח לעובדים אשר יעזרו לכם בתור חברה או ארגון להראות את ההערכה שלכם כלפי העובדים ותורמתם לעבודה.

פעילויות ומשחקי גיבוש לפסח לעובדים

ניתן לשלב ביום העבודה מגוון משחקי גיבוש ופעילות גיבוש לפסח לקראת ליל הסדר שמתקרב ובא, ואין כמו יום כיף במשרד כדי לשמח את העובדים ולהעביר להם את רוח החג בסדנאות גיבוש קלילות וכיפיות.

משחק למה

תזדקקו לסל מלא בשאלות ותשובות על פסח בכרטיסיות בודדות או בנייר. בקשו מהעובדים להכין כמה שיותר שאלות ותשובות מההגדה ולכתוב את השאלות והתשובות. הנה כמה שאלות שיעזרו לכם להתחיל.

  • למה אוכלים מצה בפסח? להזכיר לנו את הבצק שלא הספיק לתפוח כאשר אבותינו הובהלו ממצרים.
  • קוראים לארבעת הבנים? החכם, הרשע, התם, וזה שלא יודע לשאול.
  • כמה כוסות יין אנחנו שותים בליל הסדר? ארבע.
  • אילו דברים הקשורים בליל הסדר קשורים למספר ארבע? ארבעה בנים, ארבע כוסות יין, ארבע שאלות.
  • למה ארבע כוסות יין? כדי לחגוג את החופש שלנו.
  • מהי המכה השנייה? צפרדעים.
  • למה אנחנו טובלים בחרוסת? החרוסת מייצגת את המלט שהיהודים השתמשו בו כדי למלט את הלבנים יחד בעבדותם. היום אנחנו טובלים כאות לחופש.
  • מה מזכירה לנו עצם השוק? כבש הפסח אשר הקריבו אבותינו לה' בצאתם ממצרים.
  • האם אתה יכול לומר את כל עשר המכות לפי הסדר? דם, צפרדעים, כינים, ערוב, דבר, שחין, ברד, ארבה, חושך, מכת בכורות.
  • האם אתה יכול לומר את עשר המכות לאחור? מכת בכורות, חושך, ארבה, ברד, שחין, דבר, ערוב, כינים, צפרע, דם.
  • מי אני? יש הרבה ריבים על מי מסתיר אותי ומי מוצא אותי. מי אני? האפיקומן.
  • מי אני? אני אחת מדמויות המפתח בסיפור יציאת מצרים. איבדתי את כל הצבא שלי וחצי ארצי בעקשנות שלי. מי אני? פרעה.
  • מי אני? אני אחת מהמכות. גרמתי למצרים לגרד בטירוף בכל הגוף. מי אני? כִּנִים.
  • מי אני? השם שלי מופיע רק פעם אחת בהגדה, אבל הלכתי כמה פעמים לפרעה עם אחי כדי לנסות ולשכנע אותו לשחרר את העם היהודי. מי אני? משה רבנו.
  • למי נמלא כוס על שולחן הסדר ומקווה שיבוא ויצטרף לסדר שלנו? אליהו.

משחק תיק הגב

המשחק ההומוריסטי הזה חושף עד כמה המשתתפים יצירתיים וחכמים בחיבור פריטים אקראיים שנמצאו ברחבי המשרד לסיפור פסח. ניתן לשחק במשחק במרווחים שונים לאורך כל הפעילות, בין קריאת הטקסט. זה דורש מעט מאוד הכנה.

בקש מהעובדים שלך לאסוף שקית מלאה בפריטים קטנים מסביב לשמרד – כמעט כל דבר יעזור. לדוגמא: עטים, חיות מפלסטיק, כתר פלסטיק, מכונית צעצוע, מעטפה, כוס, צנצנת מים בצבע אדום.

העבירו את השקית המלאה בפריטים מסביב לשולחן וגרמו לאנשים לבחור חפץ מבלי להסתכל. כעת כל אדם צריך לחבר את הפריט שבידו לסיפור.

הנה דוגמה למה שמישהו יכול להגיד שבחר בעט מהתיק: "אתה בטח מאוד סקרן מי אני? ובכן, לפני שנים רבות, עמנו שועבדו במצרים על ידי מלך חזק מאוד בשם פרעה. יום אחד אלוהים הופיע אלי ליד הסנה הבוער ואמר לי לקחת את המטה שלי וללכת לפרעה. בגלל זה אני מחזיק מטה ביד. אז אמר לי אלוהים שאני הולך להוציא את היהודים ממצרים".

המשחק הזה משלב צעירים ומבוגרים ומהנה מאוד.

פרעה מתקשר

אתה יכול להשתמש בטלפון צעצוע פשוט מפלסטיק שלא עושה רעש, או בכל חפץ שאתה יכול להעמיד פנים שהוא טלפו.

בכל מהלך הפעילות אתה משמיע צלצול מעמיד פנים. יש שתיקה שקטה ואתה מרים את הטלפון. זה פרעה מהצד השני.

לפי השיחה החד-צדדית המאולתרת שלך, מתברר שכל העובדים בעלי ותק של פחות משנה צריכים לרדת מתחת לשולחן ולהתחיל לבנות פירמידה.

אתה יכול לגרום לאחד או שניים מהעובדים הוותיקים להיות מנהלי המשימות ולצעוק פקודות לעבוד מהר יותר וכו'.  אם יש לכם מספר עובדים גדול בפעילות, תוכלו לעשות תחרות מי יכול לבנות את המגדל/פירמידה הגבוהים ביותר.

ארבעת הבנים

כדי לרגש את העובדים לקראת הסדר, בקש מהם להכין דגמי פלסטלינה או חימר של ארבעת הבנים.

ניתן להניח אותם על שולחן ולהחזיק אותם כאשר קוראים את אותו סעיף בהגדה. הם יכולים לשמש גם כדי לעורר דיון באשר למה מתכוונת ההגדה ברשע, פשוט וכו' (כדי לקדם את השיחה, אפשר לשאול: האם זה דבר רע להיות תם? למה הבן הרביעי לא יודע מה לשאול?)

חדשות מצרים

לפני הזמן בקש מהעובדים להכין כתבת חדשות על עשר המכות וחציית ים סוף.

במסגרת ה"שידור" הם יכולים לראיין חלק מהאורחים כמו פרעה, משה, אהרון וכו'.

ניתן לאלתר את הדמויות הללו לחלוטין או לתאר אותן בכרטיס שאתה מוסר לעובדים. לדוגמא: "אתה פרעה. זה עתה העירו אותך באמצע הלילה על ידי היועץ שלך שאמר לך שאין מים לשתות בכל מצרים, רק דם. כתב הרדיו רוצה לשמוע שלך הצהרה לגבי מה שאתה הולך לעשות."

יתרונות של פעילויות גיבוש לפסח לעובדים

בדרך כלל בחגים עושים משהו שקשור לרוח החג, חנוכה מדיליקם נרות, פסח הרמת כוסית, טו בשבט נטיעות או חלוקת מתנות ופורים משלוח מנות ותחפושות.

היום במיוחד בתקופת הקורונה הרבה מהעובדים לא נפגשו, חלקם הגדול עוברים בצורה היברידית או בזום ופעילות גיבוש יכולה לתרום להם להתחבר חזרה ביחד ולחות שוב את החוויה ביחד, מה שיאפשר להם לצחוק ביחד, לפרגן אחד לשני, לרומם את הרוח להנות מחוויה משעשעת זה משמח ומעצים.

מתנות הן דבר טוב, אך זה לא תורם לתחושת הביחד.

הבעיה הכי גדולה של הארגונים היום זה נטישה של עובדים את מקום העבודה ושימור העובדים, הם לא מרגישים תחושת שייכות והם לא מחוברים לארגון. במיוחד היום בימים אלו של נטישת עובדים יש צורך להתייחס לנושא של הגיבוש בצורה הרבה יותר משמעותית וחשובה, זה הפך להיות כורח המציאות, ארגון שרוצה לשמור על החוסן הפנימי של העובדים חייב לשמור עליהם וליצור כמה שיותר פעילות גיבוש עבורם כדי שירגישו שייכות לארגון.

אנחנו עושים גיבוש מתוך העצמת החיובי, גיבוש שמזמין את האנשים להתחבר ביחד, אנשים היום מעדיפים לצאת קצת אל הטבע ולהנות מהאוויר הצח לנשום אוויר ולשמוח ביחד.

חג הפסח היהודי מציין את יציאת היהודים מעבדות במצרים. מקור החג בתורה, שם המילה פסח מתייחסת לקורבן הפסח הקדום (המכונה כבש פסח); אומרים שהוא מתייחס גם לרעיון שאלוהים "עבר" (פסח) על בתי היהודים במהלך המכה העשירית על המצרים, הריגת הבכורים.

החג הוא בסופו של דבר חגיגה של חירות, וסיפור יציאת מצרים הוא מטפורה רבת עוצמה שזוכה להערכה לא רק על ידי יהודים, אלא גם על ידי בני דתות אחרות.

באיזה לילה יש סדר פסח?

סדר פסח היא סעודה הנערכת בלילה הראשון של פסח המציין את תחילת החג. חלק מתפוצות יהודיות עורכות סדר גם בלילה השני של החג.

איך חוגגים את חג הפסח?

פסח נחגג שבעה ימים בישראל ושמונה ימים בתפוצות. האירוע המרכזי של חג הפסח הוא הסדר, סעודה חגיגית שבה קוראים את ההגדה בסדר קבוע.

בכל ימי החג חל איסור לאכול מוצרי מזון מחמצים (כגון לחם, פסטה וכדומה). הסיבה לכך היא שהמסורת היהודית קובעת כי בחיפזונם לברוח ממצרים לא היה ליהודים מספיק זמן לחכות לתפיחת הלחם.

אלא אכלו מצה, מצות. חלק מסדר הפסח כולל הסתרת האפיקומן (חצי מצה שנשמרת בין שתי מצות אחרות במהלך הסדר ומאוחר יותר מוסתרת). ילדים מחפשים את האפיקומן ובדרך כלל מקבלים פרס על מציאתו.

ולא לשכוח שאפשר בחג לתת זרי פרחים מפנקים באווירת החג, אנחנו עובדים עם טופזר חנות פרחים באשדוד המציעה מגוון רחב של זרים ופרחים איכותיים.

מצות
מצות

עבור יהודים רבים, תהליך ההכנה לפסח כרוך בניקיון כל פינה בבית ופינוי כל מוצרי המחמצת המכונים חמץ. חלק מהיהודים נוהגים בביור חמץ (שריפת חמץ).

אחרים שומרים את כל החמץ באזור נפרד של הבית שבו הוא לא ייראה, ומוכרים באופן סמלי את החמץ.

ניתן לעשות זאת דרך בית כנסת מקומי, וחמץ נמכר לרוב בסכום כסף סמלי ליהודים רבים יש מאכלים מיוחדים לפסח המשמשים רק פעם בשנה במהלך החג.

איזה סוגי מאכלים אוכלים בפסח?

מאכלי פסח ייחודיים בכך שמעבר לכללי שמירת הכשרות הרגילים, ישנם כללים מיוחדים להכנת אוכל כשר לפסח. כמובן שמצה היא חלק מרכזי מהסדר ומסעודות פסח לאורך כל החג.

מאכלים סמליים הנאכלים בליל הסדר הם: מרור (עשבים מרים, בדרך כלל חזרת, תזכורת למרירות העבדות), מי מלח (המסמלים את דמעות העבדים), חרוסת (משחה מתוקה מפירות ואגוזים, המסמלת את המכתש עבדים המשמשים לבניית הפירמידות המצריות), זירה (עצם שוק, המייצגת את קורבן הפסח), ביצה (ביצה קשה, סמל לחיים וללידה הקשורים לעונת האביב), וקרפס (ירק ירוק עלים, בדרך כלל חתיכה של חסה, המסמלת תקווה וגאולה).

יש לשתות ארבע כוסות יין לאורך כל הסדר.

חלק מהמנות המסורתיות של פסח האשכנזיות כוללות גפילטע פיש, מרק כדורי מצה, חזה, קוגלים כשרים לפסח, וצימיס (מנת גזר מתוק ופירות), ומקרונים ועוגת ספוג (מארוחת מצה) לקינוח. מאכל פופולרי לארוחת בוקר במהלך החג הוא מצה ברי (מצה ספוגה במים, טבולה בביצה ומטוגנת).

ליהודים ספרדים יש כללי כשרות שונים לפסח מאשר ליהודי אשכנז. יהודים ספרדים מתירים לאכול קטניות (קטניות), אגוזים, תירס ואורז, ואילו יהודי אשכנז לא.

איזה אוכל שהוכן לסדר מייצג את מרירות העבדות?
על פי ההגדה, מרור (עשבים מרים כמו חזרת או חסה רומאנית), מסמל את מרירות העבדות במצרים.

אהבתם? שתפו עם חברים
חיפוש

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

מגוון פעילות גיבוש
ניווט מהיר

תפריט מסעדת הצל – בנים

תפריט לצהריים את הארוחה נפתח בפוקאצ'ה לצד שמן זית ובלסמי טחינה “ הר ברכה “ סלט עלים ירוקים חציל “מדורה” טחינה, סילאן ושקדים קלויים פלפלים

ארוחת צהרים כשרה ומעולה בגושן

תפריט צהריים 1 גושן  מבחר מנות ראשונות (ללא הגבלה-עד קבלת המנות העיקריות)  כבדי עוף-צלויים על פירות מקורמלים. לליפאפ כנפיים בציפוי פנקו עם רוטב פורט אנטי

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button