לוגו אתר

שימור עובדים: 14 אסטרטגיות לשימור כישרונות מובילים

שימור עובדים

אילו רק ההתפטרות הגדולה הייתה יכולה להפוך לשימור הגדול, כמו בשימור עובדים. לעת עתה, סערת שוק העבודה הופכת את זה לתרחיש שכיח:

בעל ביצועים מובילים מתפטר ישר, ואתה אובד עצות. אתה נשען על חברי הצוות הנותרים שלך כדי לקחת אחריות רבה יותר בזמן שאתה מחפש את המחליף של הקולגה שלהם. זה הופך לנקודת המפנה שדוחפת אותם לחשוב על עזיבה. לכל הפחות, זה עלול להשפיע על מורל העובדים, מה שעלול לערער את הביצועים והמעורבות בעבודה.

אז, זה הזמן לאשר שהעסק שלך עושה את הדברים הנכונים כדי להגביר את שביעות הרצון בעבודה ובסופו של דבר, לשימור עובדים.

למה עובדים עוזבים?

ראיונות יציאה יכולים לספק תובנה שלא תסולא בפז לגבי נקודת המבט של העובדים של החברה שלך ולעזור לקבוע אם אסטרטגיות שימור העובדים שלך זקוקות לשיפור.

סביר להניח שתשמעו את העובד העוזב מצטט אחת או יותר מהסיבות הבאות לעזיבת עבודתו:

  • שכר והטבות לא מספקות
  • מרגישים עמוסים מדי ו/או חסרי תמיכה
  • קידום קריירה מוגבל
  • צורך באיזון טוב יותר בין עבודה לחיים
  • חוסר הכרה
  • שעמום
  • חוסר נחת מההנהלה
  • דאגות לגבי כיוון החברה או בריאותה הפיננסית
  • חוסר שביעות רצון מתרבות החברה
  • הרצון לעשות שינוי
  • הזדמנויות נחשקות יותר בחברות אחרות
ערב גיבוש לצוות קטן
ערב גיבוש לצוות קטן

אסטרטגיות שימור עובדים לשביעות רצון בעבודה

בעוד ששוק העבודה בתעשיות ואזורים מסוימים מעדיף מעסיקים, מועמדים בעלי כישורים מבוקשים כנראה לא יצטרכו לחכות זמן רב כדי למצוא הזדמנות חדשה. חברות רבות מעולם לא הפסיקו להעסיק במהלך הקורונה, מה שכן התחילו להרחיב שוב את רמות הצוות.

אם אתה מרגיש שהעסק שלך בסיכון לאבד כישרונות מובילים, אתה צריך להתקדם מהר כדי לחזק את אסטרטגיות שימור העובדים שלך. הנה 14 תחומים שבהם פעולה מכוונת יכולה לעזור להגביר את שביעות הרצון של העובדים בעבודה ולהגביר את יכולתך להחזיק בעובדים מוערכים:

לשיחת ייעוץ חינם
ללא התחייבות

1 – התמצאות והתמצאות

כל העסקה חדשה צריכה להיות מוגדרת להצלחה מההתחלה. תהליך ההצטרפות שלך צריך ללמד עובדים חדשים לא רק על התפקיד אלא גם על תרבות החברה וכיצד הם יכולים לתרום לה ולשגשג בה. אל תחסכו בצעד הראשון הקריטי הזה. ההכשרה והתמיכה שאתה מספק מהיום הראשון, בין אם באופן אישי ובין אם באופן וירטואלי, יכולים לתת את הטון לכל תקופת כהונתו של העובד במשרדך.

2 – חונכות

זיווג של עובד חדש עם מנטור הוא מרכיב נהדר להוסיף לתהליך ההצטרפות המורחב שלך, במיוחד בסביבת עבודה מרוחקת. מנטורים יכולים לקבל את פניהם של מצטרפים חדשים לחברה, להציע הדרכה ולהוות לוח תהודה. וזה עובד: חברים חדשים בצוות לומדים את הכל מעובדים מנוסים, ובתמורה, הם מציעים נקודת מבט חדשה למנטורים שלהם.

אבל אל תגביל הזדמנויות חונכות לעובדים חדשים. הצוות הקיים שלך – והתחזית הכוללת שלך לשימור עובדים ושביעות הרצון של הצוות מהעבודה – יכולים להפיק תועלת רבה מיחסי חונך-חונכים.

3 – תגמול עובדים

חיוני לחברות לשלם לעובדיהן פיצויים תחרותיים, מה שאומר שמעסיקים צריכים להעריך ולהתאים את המשכורות באופן קבוע. גם אם העסק שלך לא יכול להגדיל את השכר כרגע, שקול אם אתה יכול לספק צורות אחרות של פיצויים, כגון בונוסים. אל תשכח לשפר את הטבות הבריאות ותוכניות הפרישה, שיכולות לעזור גם להעלות את שביעות הרצון של העובדים בעבודה.

4 – הטבות

הטבות יכולות לגרום למקום העבודה שלך להתבלט בפני עובדים חדשים פוטנציאליים ולערוך מחדש את הצוות הנוכחי, כל זאת תוך חיזוק מורל העובדים.

5 – הצעות בריאות

שמירה על כושר עובדים – נפשית, פיזית וכלכלית – זה פשוט עסק טוב. הקורונה גרמה למעסיקים רבים להרחיב ולשפר את היצע הבריאות שלהם כדי לעזור לעובדים להרגיש נתמכים ולתעדף את רווחתם. תוכניות לניהול מתח, שירותי תכנון פרישה והחזרים עבור שיעורי כושר הם רק כמה דוגמאות למה שהעסק שלך יכול לשקול לספק לעובדים.

6 – תקשורת

המגיפה עזרה להדגיש את החשיבות של תקשורת טובה במקום העבודה. העובדים שלך צריכים להרגיש שהם יכולים להגיע אליך עם רעיונות, שאלות וחששות בכל עת. וכמנהיג, אתה צריך לוודא שאתה עושה את חלקך כדי לעזור לקדם תקשורת בזמן, בונה וחיובית בכל הצוות, כולל עובדים באתר ומרוחקים. הקפד גם ליצור קשר יזום עם כל חבר צוות על בסיס קבוע.

7 – משוב רציף על ביצועים

מעסיקים רבים נוטשים את סקירת הביצועים השנתית לטובת פגישות תכופות יותר עם חברי הצוות. בפגישות אחד על אחד אלו, שוחח עם העובדים שלך על המטרות המקצועיות לטווח הקצר והארוך ועזור להם לדמיין את עתידם בחברה. אף על פי שלעולם לא תבטיחו הבטחות שאינכם יכולים לקיים, שוחחו יחד על תרחישי קידום קריירה פוטנציאליים והתאמו תוכנית ריאלית להשגת היעדים הללו.

לשיחת ייעוץ חינם
ללא התחייבות

8 – הדרכה ופיתוח

כחלק ממתן משוב רציף על ביצועים, אתה יכול לעזור לעובדים לזהות תחומים לצמיחה מקצועית, כגון הצורך ללמוד מיומנויות חדשות. העלאת מיומנויות חשובה במיוחד כיום מכיוון שהטכנולוגיה ממשיכה לשנות את אופן העבודה שלנו. כשאנשים משפרים מיומנויות, הם צוברים יכולות וכישורים חדשים ככל שהדרישות העסקיות ממשיכות להתפתח.

שים עדיפות להשקיע בפיתוח המקצועי של העובדים שלך. תן להם זמן להשתתף בכנסים וירטואליים, לספק החזר שכר לימוד או לשלם עבור המשך לימודים. כמו כן, אל תשכח את תכנון הירושה, שיכול להיות שיטה יעילה ביותר לקידום התפתחות מקצועית ובניית כישורי מנהיגות.

9 – הערכה ותגמולים

כל אדם רוצה להרגיש מוערך על העבודה שהוא עושה. ובכוח העבודה של היום "בכל מקום", הכרת התודה של מעסיק יכולה להשפיע במיוחד. אז הקפידו להודות לעובדים שלכם שעושים את הצעד הנוסף ומסבירים כיצד העבודה הקשה שלהם עוזרת לארגון. חברות מסוימות מקימות מערכות תגמול רשמיות כדי לתמרץ רעיונות גדולים וחדשנות, אבל אתה יכול להקים תוכניות הכרה משכנעות גם אם יש לך צוות קטן או תקציב מוגבל.

10 – איזון בין עבודה לחיים

איזה מסר ניהול הזמן שלך שולח לעובדים? האם אתה מצפה שהצוות יהיה זמין מסביב לשעון? איזון בריא בין עבודה לחיים חיוני לשביעות רצון בעבודה. אנשים צריכים לדעת שהמנהלים שלהם מבינים שיש להם חיים מחוץ לעבודה – ולהכיר בכך ששמירה על איזון יכולה להיות אפילו יותר מאתגרת כאשר עובדים מהבית. עודדו את העובדים להציב גבולות ולקחת את זמן החופשה שלהם. ואם יש צורך בלילות מאוחרים כדי לסיים פרויקט, שקול לתת להם חופשה נוספת כדי לפצות אותם.

יום כיף, פעולות גיבוש, פעילויות גיבוש, פעילות גיבוש, ארוחת בוקר, ארוחות מגוונות, מסעדות, מסעדה, שוק, ארוחה בשוק, עבודת צוות,יום גיבוש לעובדים,יום גיבוש, ערב גיבוש,יום כיף לעובדים, 

11 – סידורי עבודה גמישים

כאשר משרדי עסקים נפתחים מחדש לאחר שהקורונה אילצה אותם לסגור, חברות רבות מתכוננות לעובדה שחלק מהעובדים שלהן עדיין ירצו לעבוד מרחוק, לפחות במשרה חלקית. למעשה, סקר של רוברט הלף מצא שאחד מכל שלושה אנשי מקצוע שעובדים מהבית יחפש עבודה חדשה אם יידרשו לחזור למשרד במשרה מלאה.

אז תחשוב מוקדם מאשר במאוחר מה אתה יכול להציע לעובדים אם עבודה מרחוק על בסיס קבוע אינה אופציה. שבוע עבודה דחוס? זמן גמיש? או אולי אפשרות לעבודה מרחוק חלקית? כל האמור לעיל יכול לעזור להקל על הלחץ עבור הצוות שלך – ולהגביר את שימור העובדים.

12 – ניהול שימור עובדים אפקטיבי

מעבר לשיבוש עקב מגיפת הקורונה, כל מקום עבודה צריך להתמודד עם שינויים, טובים ורעים. והעובדים מסתכלים על מנהיגות כדי לקבל תובנה והבטחה בזמנים אלו. אם הארגון שלך עובר שינוי גדול, שמירה על הצוות שלך מעודכן ככל האפשר עוזרת להקל על החרדות ולנהל את חרושת השמועות. פרסם הודעות גדולות או בנפרד או בשיחה קבוצתית או בפגישה, ואפשר זמן לשאלות.

זקוק לתובנות נוספות כיצד להדריך את הצוות שלך בשינוי?

לשיחת ייעוץ חינם
ללא התחייבות

13 – דגש על עבודת צוות

כדאי לעודד את כל העובדים שלך, לא רק את המצטיינים, לתרום רעיונות ופתרונות. קדם עבודת צוות על ידי יצירת הזדמנויות לשיתוף פעולה, התאמה לסגנונות העבודה של יחידים ולתת לכולם את מרחב הפעולה לקבל החלטות ותיקוני קורסים, במידת הצורך.

14 – הכרה באבני דרך, קטנות כגדולות

טיפ אחרון לקידום שימור עובדים הוא להאיר אור על הישגים בולטים. בין אם הצוות שלך מסיים לפני המועד האחרון בפרויקט גדול נצלו את ההזדמנות כדי לציין את ציון הדרך ביחד. גם אם אתה צריך לחגוג באופן וירטואלי, זה יכול להיות רגע משמעותי ובלתי נשכח עבור כולם.

14 אסטרטגיות שימור העובדים המפורטות כאן הן רק כמה דרכים לעזור להגביר את שביעות הרצון של חברי הצוות שלך בעבודה. הקפד להעריך מחדש את המאמצים שלך באופן קבוע. זה כולל שמירה על סטנדרטים בשוק לגבי שכר והטבות, ושיטות עבודה מומלצות לפיתוח תרבות מקום עבודה אטרקטיבי ויחסי מנהל-עובד חזקים.

זה בלתי נמנע שחלק מחברי הצוות יעזבו את הארגון שלך מוקדם ממה שאתה רוצה. אבל אתה יכול לפחות להפוך את ההחלטה שלהם לקצת יותר קשה. ואם העובדים האלה עוזבים את החברה שלך בידיעה שהם מוערכים ונתמכים, סביר להניח שהם יגידו דברים טובים על העסק שלך ואולי אפילו יחזרו לעבוד בשבילך יום אחד.

אהבתם? שתפו עם חברים
מה עברנו במאמר

לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות

מגוון פעילות גיבוש
מאמרים נוספים

אינטליגנציה ריגשית ניהולית

אינטליגנציה רגשית [EQ] היא היכולת לתפוס במדויק את הרגשות שלכם ושל אחרים, להבין את הסימנים שהרגשות משדרים לגבי מערכות יחסים, ולנהל את הרגשות שלכם ושל

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button